zanjan1

“میخواهم زنده بمانم”! تظاهرات بزرگ مردم زنجان در مقابل نهادهای دولتی

zanjan1

جمعیت عظیمی از مردم زنجان امروز در اعتراض به آلودگیهای محیط زیستی ناشی از فعالیتهای کارخانه های سرب و روی تظاهرات کردند.
مردم خشمگین تظاهر کننده در مقابل استانداری تجمع کردند تا به بی اعتنایی دولت سرمایه داران به زندگی و سلامتیشان اعتراض کنند. مردم خواهان انتقال کارخانه های سرب و روی به خارج از شهر هستند. آلودگی حاصل از پس مانده های سرب و روی مدتهاست زندگی مردم منطقه را به خطر انداخته است. از نظر کارشناسان، این آلودگی باعث افزایش سرطان، سقط جنین، آلودگی آب و میوه‌ها و محصولات کشاورزی و باغی زنجان شده است.
علیرغم حضور گسترده پلیس و نیروهای انتظامی برای جلوگیری از تظاهرات، مردم با شعارهای “کارخانه سرب و روی تعطیل باید گردد”، “نترسیم نترسیم ما همه باهم هستیم”، “همشهری باغیرت اتحاد اتحاد”، “سرب و روی نمی‌خواهیم هوای تازه می‌خواهیم” به تظاهراتشان ادامه دادند.
در نتیجه این تظاهرات تمام راههای منتهی به استانداری برای مدت طولانی بسته شده بود. تظاهرات قدرتمند مردم، محمد رئوفی نژاد٬ استاندار زنجان را مجبور کرد به حضور مردم بیاید و اعلام کند: “قطعا اعتراض‌های مردم نیز برای مسئولین اهمیت دارد.” مردم به این لفاظی استاندار اعتنا نکرده و همچنان ضمن شعار دادن اعتراضشان را به دفتر امام جمعه کشیدند تا خشم و و انزجار و اعتراض خود را به نماینده ولی فقیه هم اعلام کنند.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران به مردم جسور و معترض زنجان درود میفرستد و اعلام میکند که باید به هر طریق ممکن از مبارزه حق طلبانه مردم زنجان پشتیبانی کرد.
جمهوری اسلامی سرمایه داران، حکومت مفتخوران سرمایه دار است. این حکومت پاسدار سود سرمایه داران است و به جان و سلامتی مردم کوچکترین ارزشی قائل نیست.
جمهوری اسلامی سرمایه داران، این اولین مانع در مقابل سعادت و خوشبختی مردم را باید سرنگون کرد.

زنده باد مبارزه بحق مردم زنجان برای زندگی بهتر
سرنگون باد جمهوری اسلامی
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱ اگوست ۲۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *