بیانیه حزب کمونیست کارگری در مورد حمله وحشیانه به سلمان رشدی

با حمله وحشیانه به سلمان رشدی دنیا بار دیگر شاهد چهره کریه تروریسم اسلامی و جمهوری اسلامی بعنوان معمار این اقدام تروریستی بود. جنایتی که اینبار رسما یک حکومت پشت آن بود. خمینی رهبر جمهوری اسلامی ۳۴ سال قبل فتوای قتل رشدی را صادر کرد و خامنه ای هجده سال قبل با غیر قابل تغییر خواندن این حکم از آن حمایت کرد، بنیاد ١٥ خرداد و خبرگزاری فارس علاوه بر ترغیب و تشویق علنی “مسلمانان جهان” برای قتل سلمان رشدی نزدیک به ٤ میلیون دلار جایزه تعیین کردند و رسانه های حکومتی و ائمه جمعه و بسیاری از عمله و اکره حکومت به مناسبت های مختلف بر ضرورت قتل او تاکید کرده اند. پس از سوء قصد به جان این نویسنده نیز نه تنها رسانه های حکومتی بلکه سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم مستقیم و غیر مستقیم از این جنایت حمایت كرده اند.

خبرگزاری ها میگویند ضارب یک لبنانی تبار شهروند آمریکا بنام هادی مطر، هوادار حزب الله و سپاه پاسداران است و با سپاه قدس در ارتباط بوده است. اما حتی اگر چنین نمیبود در این که جمهوری اسلامی مسئول مستقیم این جنایت است کمترین تفاوتی ایجاد نمیکرد.

این یک جنایت آشکار به جان یک انسان است، جنایتی که در تمام طول حاکمیت جمهوری اسلامی علیه مردم ایران، علیه مخالفان سیاسی، زنان و نویسندگان ادامه داشته است. از ممنوعیت احزاب و سازمان های سیاسی و قتل عام اعضا و هواداران سازمان های سیاسی در دهه شصت شمسی، تا قتل زنجیره ای دهها نفر از نویسندگان، شاعران و مترجمان در دهه هفتاد، از اذیت و آزار دائمی اعضای کانون نویسندگان و زندانی کردن آنها از جمله رضا خندان مهابادی، کیوان باژن و بکتاش آبتین، که بدلیل عدم رسیدگی آگاهانه زندانبانان به بیماری او جانش را از دست داد، تا احکام سنگین زندان علیه بسیاری از فعالین به «جرم» ارتداد و اهانت به مقدسات اسلامی،. اینها گوشه کوچکی از جنایات هر روزه حکومت علیه انسان و انسانیت و آزادیخواهی است. هدف از فتوای قتل سلمان رشدی نیز نیاز حکومت برای ارعاب جامعه و محكم كردن بندهای ستم و سرکوب و بیحقوقی مردم است.

با فتوای خمینی، محبوبیت سلمان رشدی به نحوی انفجاری در میان مردم جهان بیشتر شد و کتابهایش از جمله آیه های شیطانی طرفداران و خوانندگان دهها میلیونی پیدا کرد. او عملا به سمبل آزادی اندیشه در برابر عقبگرد و توحش اسلامی تبدیل گردید و در مقابل، نفرت از خمینی و جمهوری اسلامی و کل اسلام سیاسی گسترش بیشتری یافت. امروز در ایران یک جنبش عظیم ضد مذهب و ایدئولوژی و مقدسات و اخلاقیات مذهبی و علیه فتوا و قوانین و کل احکام و احادیث اسلامی شکل گرفته و موجودیت اسلام و جنبش اسلامی را تماما زیر سوال برده است و جمهوری اسلامی تنها با زور سرنیزه و زندان و شکنجه سر پا مانده است.

سوء قصد علیه سلمان رشدی و همه این جنایات، که هر روزه توسط جمهوری اسلامی و سایر وحوش اسلامی مانند کشتار کارکنان چارلی ابدو اتفاق می افتد، از جانب هر انسان آزادیخواهی محکوم است. دنیا باید قاطعانه و بی تخفیف تروریسم اسلامی و حکومت های تروریستی را محکوم کند. باید هر آیت اللهی که فتوای قتل صادر میکند و هر حکومت و مقام حکومتی که آنرا مورد حمایت قرار میدهد و برای کشتن انسانها جایزه تعیین میکند بدون هیچ تخفیفی تحت پیگرد قرار گیرد. جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت تروریستی تمام عیار باید طرد و منزوی شود و پرونده جنایاتی مانند شلیک موشک به هواپیمای پرواز اوکراین، قتل نویسندگان، کشتار ۱۵۰۰ نفر از مردم در آبان ۹۸، ترور صدها فعال اپوزیسیون در خارج کشور و صدها و هزاران جنایت دیگر آن گشوده شود و آمران و عاملان آن دستگیر و محاکمه شوند.

سوء‌ قصد علیه سلمان رشدی همچنین تاکیدی است بر ضرورت دفاع قاطع از بی قید و شرط بودن آزادی بیان و عقیده و بطور مشخص آزادی بی قید و شرط نقد و طنز مذهب و مقدسات مذهبی و هر نوع مقدساتی در سراسر جهان. آزادی بیان بدون آزادی بی قید و شرط نقد مذهب مطلقا پوچ و بی معنی است. هر دولتی که کوچکترین محدودیتی بر سر آزادی نقد و طنز مذهب، با هر توجیهی از جمله «احترام به عقاید مسلمانان»، اعمال کند عملا خود را شریک جنایات اسلام سیاسی کرده و پروژه این جنبش را تقویت کرده است و باید محکوم شود. همچنین احزاب و جریاناتی در اپوزیسیون که هنوز حاضر به دفاع صریح از آزادی های بی قید و شرط سیاسی و آزادی بی قید و شرط نقد مقدسات مذهبی نیستند عملا در مقابل جبهه آزادی و انسانیت قرار گرفته اند.

حزب کمونیست کارگری مردم آزاده در سراسر جهان را به مقابله قاطع با هر نوع محدودیت در آزادی نقد و افشای مذهب و حمایت فعال از مردم ایران و سایر مردمی که تحت سلطه حکومت ها و جنبش اسلام سیاسی هستند، فرامیخواند.

مردم ایران ۴۳ سال است قربانی حکومت قاتل و تبهکار اسلامی و چنین فتواهایی هستند که در ایران به قانون و عمل هر روزه حکومت تبدیل شده است. حزب کمونیست کارگری همه مردم را به تشدید مبارزه برای سرنگونی حکومت فتوا و جنایت و بلندتر کردن پرچم دفاع از آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده و نقد و طنز مذهب فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸ اوت ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *