فراخوان کارگران رسمی نفت و بازنشستگان مخابرات به تجمع و یک خبر دیگر

  • در پی مصوبه جدید مالیاتی مجلس در خصوص اخذ مالیات از تمام آیتم های مزدی کارکنان نفت، کارگران رسمی نفت علیه این بخشنامه و با خواست لغو فوری آن برای روز دهم مرداد ماه فراخوان به تجمع داده اند. بعلاوه با توجه به تحمیل مالیات های سنگین به کارگران در این چند ساله یک خواست این کارگران بازگرداندن مالیات های اضافه اخذ شده از حقوقهایشان است. این کارگران در بیانیه های اعتراضی خود مجلس اسلامی را مورد سوال قرار داده و میپرسند که چگونه است در مورد حقوقهای تا سقف ۲۰میلیون هم از پرداخت مالیات معاف شده اند اما با وجود سونامی گرانی و کاهش قدرت خرید واقعی کارگران رسمی نفت، آنها باید مشمول پرداخت مالیات های سنگین بشوند؟ کارگران رسمی نفت بخشنامه ها و مصوبات مربوط به اخذ مالیات و بی پاسخ ماندن مطالبات اعلام شده خود را تعرض به زندگی و معیشتشان دانسته و اولتیماتوم داده و مینویسند: “در صورت عدم حل این مشکلات از آنجایی که معیشت و زندگی آنها خط قرمزشان است با پذیرش تمام تبعات، علیه تصمیم‌گیران، صادرکنندگان و تصویب کنندگان این قانون، به هر روش مقتضی ایستادگی خواهند نمود”.

کارگران رسمی نفت همه همکاران خود را به تجمع دهم مرداد ماه فراخوانده اند.

  • بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالبات خود برای یکشنبه نهم مرداد فراخوان به تجمعات سراسری داده اند. این تجمعات در تهران مقابل ساختمان مخابرات در خیابان سردار جنگل و در شهرستانها مقابل ادارات آن برگزار خواهد شد. بازنشستگان مخابرات قبلا نیز در همین رابطه تجمعاتی داشته اند. از جمله در بیست و یکم تیرماه آنها در دست‌کم ۱۶ شهر از جمله در تهران، خرم‌آباد، قزوین، کرمانشاه، کرمان، رشت، شهرکرد، یزد، اراک، اهواز، تبریز، ارومیه، جوانرود، بندرعباس، همدان و شیراز تجمع داشتند و هزینه های بالای درمان و تاخیر در پرداخت جیره‌ غیرنقدی از موضوعات اعتراضی دیگر آنها بود. همسان سازی حقوقها، افزایش حقوقها به بالای خط فقر، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن از جمله موضوعات مشترک اعتراضات همه بخش های بازنشستگان است.
  • صبح روز ۸ مرداد کارگران کارخانه مواد شوینده داروگر تهران در ادامه اعتراضاتشان به عدم پرداخت مطالبات و معوقات مزدی شان مقابل وزارت کار تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *