کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: کوروش بخشنده یکی از چهره های شناخته شده جنبش کارگری قلبش از کار باز ایستاد

 [metaslider id=3883]

کوروش بخشنده فعال شناخته شده جنبش کارگری صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۴ بر اثر ایست قلبی در سنندج جان باخت. کورش بخشنده عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بود. این فعال کارگری از مدتها پیش از بیماری قلبی رنج میبرد. او قبلا در بیمارستان رجایی تهران یک بار قلبش مورد جراحی قرار گرفته بود. بعد از این عمل سخت کوروش بخشنده همچنان تحت نظر پزشکان معالج بود. اما فشار نیروهای امنیتی و دستگیری و محاکمه پی در پی این فعال کارگری در سنندج عملا او را در شرایط سختی قرار داده بود و مرگ ناگهانی او بر اثر ایست قلبی در چنین شرایطی اتفاق افتاد که جمهوری اسلامی او را حتی در دوران نقاهت هم آرام نگذاشت.
این فعال کارگری در چند سال اخیر بارها بازداشت زندانی و شکنجه شد و مورد تهدید قرار گرفت. چنانچه در همین اوخر اسفند ماه ۱۳۹۳ بازداشت شد و پس از گذشت دو ماه، اردیبهشت‌ ۱۳۹۴ با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. سپس در مهر۱۳۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج او را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. جرم کورش بخشنده همانند دیگر فعالین کارگری این بود که از حقوق خود و هم طبقه ایهایش دفاع کرده بود.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران درگذشت این فعال کارگری و چهره محبوب مردم کردستان را به همه آزادیخوهان به خانواده و بستگان این عزیز و به همه کارگران و هم طبقه ایهای کورش تسلیت میگوید.
کورش یار و یاور کارگران و همه زحمتکشان بود. کورش یکی از چهره های جنبش کارگری و چپ اجتماعی بود که در سخت ترین شرایط جسمی هم لحظه ای از فعالیت برای آزادی و برابری باز نایستاد.
یاد و خاطره این فعال کارگری برای هزاران و میلیونها انسان آزادیخواه همیشه زنده خواهد بود.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۵ نوامبر ٢٠١۵ برابرا با ١۴ آبان ١٣٩۴

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *