قرار درباره: اهمیت و امکان برپایی اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی

پیشرفت جنبش اعتراضی کارگران و مردم علیه رژیم اسلامی  شرایط بسیار مناسبی را برای شکل دادن به اعتصابات همزمان و سراسری و شکل گرفتن اعتصاب عمومی فراهم آورده است.

تا کنون برخی اعتصابات و اعتراضات نظیر اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی، اعتصاب و اعتراض معلمان و بازنشستگان، اعتصابات اخطاری کارگران مخابرات، راه آهن، کادر درمان، و اعتصاب رانندگان کامیون، ابعادی سراسری داشته اند. مادران دادخواه نیز همه بخشهای جامعه را به اعتصاب سراسری فراخوانده اند. در این شرایط حتی شکل گرفتن اعتصابات در چندین شهر از جانب کسبه و بازاریان نیز نشانه ای از حرکت جامعه به سمت اعتصاب عمومی است.

 اعتصابات گسترده علیه جمهوری اسلامی سپر محافظتی قوی مردم در مقابله با گرانی و فقر و بی حقوقی است، پشتوانه نیرومندی برای اعتراضات و تظاهرات و تجمعات توده ای است  و با فلج کردن ماشین دولتی توان سرکوب این اعتراضات را از حکومت سلب خواهد کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران فعالین جنبش‌های اجتماعی، کارگران، معلمان، دانشجویان، پرستاران، کارکنان بخش خدماتی و همه بخش های جامعه را به حمایت و پشتیبانی وسیع از مبارزات یکدیگر حول خواستهای پایه ای و عمومی و  تدارک اعتصابات سراسری و همزمان فرا می خواند.  شکل گیری اعتصابات سراسری  و همزمان که همه بخشهای جامعه را در برگیرد یک گام بسیار مهم در جهت سرنگونی حکومت اسلامی است.

در جلسه سوم ژوئیه 2022 – 12 تیر 1401 دفتر سیاسی تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *