تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شوشتر

روز ۱۳ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی در شوشتر در اعتراض به عدم لغو مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش ناچیز ده درصدی دستمزدها و متحقق نشدن دیگر خواستهای اعلام شده شان مجددا به خیابان آمدند و با شعار”دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست” اعتراض خود را به سونامی گرانی و بساط چپاولگری حکومت بلند کردند. روز قبل از آن نیز در ادامه یکشنبه های اعتراض بازنشستگان در این شهر و شهرهای اهواز، شوشتر، اراک، کرمانشاه، رشت، دورود، خرم آباد، ساری، زنجان، شوش، بندرعباس، کرج، بابل، قزوین، و آبادان تجمع کردند.

سرود “زیر بار ستم، نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی، مرگ بر این بردگی، مرگ بر این بردگی ” امروز به شعار تجمعات و راهپیمایی های بازنشستگان تبدیل شده است و با این شعار آنها کل توحش و بردگی حاکم را به چالش میکشند.

شعارهای دیگر بازنشستگان در اعتراضاتشان عبارت بودند از: ” دولت قانون شکن شرّت رو از ما بکن”، “رئیسی دروغگو، حاصل وعده هات کو؟”، “هم مجلس، هم دولت، دروغ میگن به ملت”، “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون” ، “توپ، تانک،فشفشه، مخبر باید گم بشه”، “ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما!”، “معیشت، و “منزلت، حق مسلم ماست”.

اعتراضات پرشور یکماهه اخیر بازنشستگان اعتراضی به سونامی گرانی و برنامه “جراحی اقتصادی” حکومت است. بازنشستگان خواستار لغو فوری مصوبه هیات وزیران و تصمیم دولت به افزایش صرفا ده درصد به حقوقهایشان هستند. بازنشستگان خواستار افزایش حقوقها به بالای خط فقر هستند و با بنر “نه به حقوقهای زیر خط فقر هجده میلیونی” خواستار افزایش فوری حقوقهایشان هستند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن و نیز پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و سرکوبگریهای حکومت از دیگر مطالبات اعلام شده آنهاست. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۴ ژوئیه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *