۱۱ تیر: تجمعات و راهپیمایی با شکوه بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی امروز نیز بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده در چندین شهر از جمله در اهواز، اراک، کرج، شوشتر، سازی، اندیمشک، زنجان، کرمان، دزفول و اصفهان، و شوش مقابل استانداری ها و تامین اجتماعی تجمع کردند. فریاد شعار “رئیسی دروغگو، حاصل وعده هات کو” بر فضای خیابانهای این شهرها طنین انداخته بود.

در اهواز جمعیت بزرگ بازنشستگان با شعارهایی چون “هم مجلس، هم دولت ، دروغ میگن به ملت”، و “دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند”، “دولت حیاکن بدهیتو ادا کن”، و “کجای این، عدالته .. دستش تو جیب ملته” مثل روزهای گذشته در کف خیابان راهپیمایی کردند و خشم و اعتراض خود را علیه فقر و بی تامینی و چپاولگری های حاکم فریاد زدند. در شوشتر تظاهر کنندگان شعار میدادند:” رئیسی دروغگو، حاصل وعده هات کو؟ “، “مخبر بی لیاقت، استعفا، استعفا”.

در اراک بازنشستگان با کف زدن و راهپیمایی و با سردادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی، وای از این ظلم، وای از این ظلم” اعتراض خود را به بساط ظلم و بردگی حاکم اعلام کردند. در این شهر بازنشستگان شعار میدادند:” رئیسی بی سواد گند زدی به اقتصاد”، و “مرگ بر این دولت مردم فریب”.

بازنشستگان خواستار جارو شدن کل بساط دولت و مسئولین آن و کل حاکمیتند. آنها با نیروی اعتراضاتشان وزیر کار را برکنار کردند و اکنون شعارشان استعفای مخبر معاون رئیس جمهوری است. از جمله در دزفول بازنشستگان شعار میدادند:”مخبر بی لیاقت، استعفا، استعفا”. در شوش نیز بازنشستگان شعار میدادند:”گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز”، “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”. بازنشستگان در اصفهان مقابل استانداری تجمع داشتند و با شعار “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون” بر پیگیری خواستهای خود تاکید کردند.

یک بنر در دست بازنشستگان تاکید بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر هجده میلیونی بود. یک خواست فوری بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ۱۸ میلیونی است. از سوی دیگر بازنشستگان بارها بر خواستهایی چون درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن تاکید کرده اند. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها و پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی از دیگر مطالبات مهم اعلام شده بازنشستگان است. هم اکنون دولت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۲ ژوئیه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *