ادامه تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز- اعلام حمایت شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از تجمع ۱۱ تیر بازنشستگان

امروز پنجشنبه ۹ تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در ادامه اعتراضات مستمر خود مقابل فرمانداری تجمع کرده و با شعار”رئیسی دروغگو، حاصل وعده هات کو؟ ” اعتراض خود را به چپاولها و برنامه جراحی اقتصادی رئیسی و عدم افزایش حقوقهایشان اعلام کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در تجمعاتشان با بنر “نه به مزد زیر خط فقر هجده میلیون” بر خواست افزایش حقوقها به بالای این رقم تاکید کردند.

همانطور که قبلا گزارش کرده ایم بازنشستگان تامین اجتماعی به خاطر عدم لغو مصوبه هیات وزیران در مورد افزایش تحقیر آمیز ده درصدی حقوقهایشان و برای پیگیری دیگر مطالبات خود برای روز یازده تیرماه به تجمع در مقابل وزارت کار در تهران، در استانها به تجمع در مقابل استانداریها و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی فراخوان داده اند. اجرای کامل همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر، پرداخت دیون دولت به صندوقهای بازنشستگی و پایان دادن به دزدیها و اختلاسها، درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله مطالباتی است که بازنشستگان بارها آنها را در قطعنامه ها و بیانیه هایشان اعلام کرده اند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای از فراخوان یازده تیر بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام حمایت کرده است. در بخشی از پیام شورای هماهنگی چنین آمده است: ” بازنشستگان به‌عنوان بخشی از جنبش مطالباتیِ سال‌های اخیر، با طرح خواسته‌های برحق و قانونی و در پیش گرفتن سبک کار مبارزاتی آموزنده، توانسته‌اند توجه و پشتیبانی سایر بخش‌های جامعه را نیز به‌خود جلب کنند. یکشنبه‌های اعتراضی بازنشستگان، مدرسه ایست که می‌توان درس‌های ارزنده‌ای از جمله اتحاد، استمرار، مقاومت و پایمردی را از آن آموخت. در شرایطی تاریخی کنونی که روز به روز ضرورت پیوند جنبش‌های اعتراضی ملموس‌تر می‌گردد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن پشتیبانی و حمایت از تجمعات متحد و سراسری یکشنه‌های اعتراضی بازنشستگان، اعلام می‌دارد که تا رسیدن به مطالبات برحقِ این عزیزان، در کنار آنان همگام و هم صدا خواهد ماند.”

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان با این پیام بازتاب دهنده اتحاد مبارزاتی بخش های مختلف جامعه است و در حرکت جامعه بسوی اعتصابات سراسری نقش فعال ایفا میکند. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند. از اعتراضات آنها و خواستهایشان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ تیر ۱۴۰۱، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *