ادامه تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز

۱۱ تیر تجمعات سراسری

روز هشت تیر بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در ادامه اعتراضات پی در پی خود که از نیمه خرداد ماه آغاز شده مقابل تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند و صدای اعتراض خود را به مصوبه هیات وزیران مبنی بر تصمیم به افزایش صرفا ده درصدی حقوقها و عدم پاسخگویی به خواستهایشان بلند کردند. در این روز نیز بازنشستگان در ادامه تجمع خود، در خیابانهای این شهر راهپیمایی کرده و صدای رسای شعارهای اعتراضی آنها بر فضای خیابانهای شهر طنین انداخته بود. بنازنشستگان در بنرهایی که در دست داشتند از جمله نوشته بودند “خط فقر ۱۸ میلیون حقوق ما دو میلیون”، و “نه به حقوق زیر هجده میلیون”.

بدین ترتیب بازنشستگان نه فقط به مصوبه افزایش تحقیر امیز ده درصدی توسط هیات وزیران که قانون مصوب خودشان را هم زیر پا گذاشته اند معترضند، بلکه تاکیدشان اینست که حقوقها نباید زیر خط فقر باشد و اگر خط فقر ۱۸ میلیون است باید حقوق و دریافتی آنها بالای این رقم باشد. بازنشستگان بارها بر خواستهایی چون درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن نیز تاکید کرده اند. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها از دیگر مطالبات مهم بازنشستگان است . در تجمع روز هشتم تیر در اهواز بازنشستگان شعار میدادند: “ننگ ما، ننگ ما، مخبر الدنگ ما”، ” گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “دولت حیاکن بدهیتو ادا کن”، و “کجای این، عدالته .. دستش تو جیب ملته”.

بنا بر گزارشات دولت بزرگترین بدهکار به صندوق بازنشستگی است و هم اکنون حدود 400 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است و یک خواست بازنشستگان پرداخت فوری این دیون و پایان دادن به اختلاسها و دزدی هاست.

همانطور که قبلا گزارش کردیم بازنشستگان تامین اجتماعی برای روز یازده تیر نیز برای پیگیری مطالباتشان به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران مقابل وزارت کار، ر مراکز استانها جلوی استانداری ها و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی برگزار خواهند شد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *