مردم دشمن را میشناسند! راه حل را هم میدانند- سیاوش مدرسی

خامنه‌ای این روزها اعلام‌کرد‌که‌”هرکس از عملکرد مسئولان انتقاد کند عامل دشمن است!” . نا گفته پیداست که این تهدیدها علیه دولت اسرائیل نیست! اسرائیل “دشمنی” است که شبانه روز و در زیر ریش رهبری و در همسایگیش عملیات “له کردن سر اختاپوس!” را دنبال میکند.به جرأت میتوان گفت که دولت اسراییل دیگر رسماً بعنوان یکی از‌جناحهای درونی وزارت اطلاعات، بسیج ، سپاه و بیت آقا روزمره مشغول فعالیت است! آنقدر خودی که میتوانند فردا خود خامنه‌ای را هم مصادره و با وانت‌بار آبی رنگ به تل‌آویو منتقل کنند.
اما روی سخن خامنه‌ای با مردم است با دشمنان واقعیش و به امید سروسامان دادن به نظام به گل نشسته‌اش و چنگ و دندان نشان دادن مافیاها و گانگسترهای درونی تا بن دندان مسلحش.او دشمن مردم است! و مردم تشنه به‌زیر کشیدنش!


مردم ! مردمی که‌جانشان به لبشان رسیده و روزمره فریاد “مرگ بر‌خامنه‌ای!” سرمیدهند و خواهان سرنگونی‌اش هستند! مردم متحد و همبسته‌ای که میدانند در “کف خیابان” حقشان بدست می‌آید.
مردمی که در زیر سایه تعرض اراذل مسلح‌حکومتی، دستگیری، اعدام، گرانی و بازهم گرانی! با رشادت در اتحاد و مبارزه اسرایشان را آزاد میکنند، قانون لغو میکنند، وزیر پائین میکشند و روزمره خواستشان را فریاد میزنند.وحشت خامنه‌ای از همین دشمن است و امیدش به عبور‌کردن از بحران سیاسی اقتصادی که کل جامعه را علیه‌اش به صف کرده و صفوف طبقه حاکمه را در هم ریخته و بجان هم انداخته است!


گرانی بیداد میکند، فشار اقتصادی بر طبقه‌کارگر‌ و دیگر‌ مزدبگیران جامعه تحّمل شرایط را امکان ناپذیر کرده است. مردم خوب میدانند که حاکمیت اسلامی، حاکمیت یک دولت متعارف نیست! دولتی است که کمترین دغدغه معیشت، منزلت، زندگی، رفاه، سلامت و امنیت در جامعه را ندارد. دولت اسلامی دولت مافیاهای بی‌رحم چپاول است!
اما کارشناسان و متخصصین “توسعه بازار آزاد!” و اقتصادانهای تولید سود و بهشت کار ارزان‌، تئوریسینهای این اندیشکده، آن دانشکده، مدرسه عالی و دبیرستان، متخصصین انواع تئوریهای بهره کشی و استثمار، با ولع از به اصطلاح “جراحی اقتصادی!” دولت رئیسی با شعف استقبال میکنند و حسرت میخورند که چرا در تعامل با دنیای سرمایه درهای این بهشت کار مُفت،‌کارگر بی‌حقوق، دیکتاتوری‌هار و سرکوب را باز نمیکند. آخر سرمایه تشنه چنین بازار تولید و مصرفی است.


اما آنچه را که جامعه فساد مینامد و تبهکاری، هیئت حاکمه اساس اقتصاد جامعه اسلامی میداند. این دقیقاً همان اقتصاد اسلامی ایست که داعش و طالبان و بوکوحرام با الگو گرفتن از نظام الهی اسلامی ایران در تلاش کپی‌برداری از آن هستند.
به این دلیل ساده که حکومت خدا در ایران حکومت صاحبان جامعه و رعایا است، اینجا جامعه و تمام ذخائر طبیعی و انسانی آن غنیمت الهی محسوب میشوند که خدا در اختیار نمایندگانش یعنی امثال خمینی و خامنه‌ای و رئیسی و سران اطلاعات و سپاه و لاشخورهای دیگر گذاشته! مردان خدا مالکان بی‌رقیب ثروت جامعه یعنی “غنیمت اللّه” هستند! امپراطوری مالی خامنه‌ای، سپاه، این و آن آقازاده و قبر امام و امامزاده و حوزه و گنده لات بازار مولود چنین مالکیت سرمایه‌داری و اقتصادی و سیاسی هستند.
جمهوری اسلامی ایران یک حکومت متعارف نیست! حکومتی است که سرمایه داری جهانی و داخلی برای سرکوب انقلاب ۱۳۵۷ بکار گماشت و نه برای اداره یک جامعه متعارف سرمایه‌داری. اما رژیم سرکوب انقلاب امروز خود بر نوک آتشفشان توفان انقلابی نوین نشسته است.
جامعه ایران فقیر نیست امپراتوری مالی خامنه‌ای و پامنبری‌هایش سرمایه هنگفتی در اختیار دارند! سرمایه‌ای که هزینه زندگی و مصارف شخصی و مسلح کردن دستجات مزدور در لبنان و عراق و یمن میشود، هزینه هوا کردن فشفشه و خمپاره و هارت و پورتهای لمپنی غنی‌سازی و برای اعلام اقتدار اسلامی و بازهم چپاول و خون و جنگ و جنون تدارک دیده میشود.تلاش کارگزاران سیاسی و اقتصادی سرمایه برای عبور دادن آرام و با کمترین هزینه این رژیم به رژیمی متعارف با تبعیت از حداقل نرمهای گردش سرمایه پوچ است.


این نظام یک نظام نامتعارف سرمایه‌داری در آزادترین شکل استثمار و چپاول و بیرحمانه‌ترین درجه استثمار و وکثیف‌ترین نوع سرکوب و کشتار و شکنجه است.اسلام نه قابل رفرم است و نه مهیای اصلاحات!
سرمایه‌داری در ایران در بن‌بست کامل و بدون طرح و برنامه برای عبور از این توفان سیاسی و اجتماعی و بحران است و در مقابل، خیابان، کارخانه، مبارزه و اعتصاب و همبستگی مهیای الغای نظام بردگی مزدی و یک انقلاب اجتماعی تام و تمام هستند!مردم دشمن را میشناسند! راه حل را هم یافته‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *