تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی،‌آزادی دو تن از معلمان و اخباری دیگر

روز ۳۱ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در تداوم اعتراضاتشان در اهواز و کرمانشاه تجمع داشتند. یک صحنه زیبا از اعتراض بازنشستگان در اهواز سردادن سرود پرشور “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی” بود که با کف زدن آنرا خواندند و همگی با خشم و اعتراض و فریاد “مرگ بر این بردگی” بساط توحش و بردگی حاکم را به مصاف گرفتند. زیر فشار اعتراضات حماسی بازنشستگان روز گذشته سی ام خرداد ماه مجلس اسلامی مصوبه افزایش تحقیر آمیز ده درصدی حقوق بازنشستگان را باطل اعلام کرد و به دولت یک هفته فرصت داد که نسبت به اصلاح آن اقدام کند و به دولت اعلام کرد که مصوبه مجلس لازم الاجرا و قطعی است! این یک گوشه از بازتاب و و تاثیر اعتراضات بازنشستگان است. استعفای وزیر کار و تصمیم مجلس اسلامی بیانگر فشار اعتراضات بر گرده حکومتی است که مانده است با بازنشستگان و کارگران و مردم معترض و متعرض چه کند.

اعتراض بازنشستگان نه فقط به ناچیز بودن افزایش حقوقها بلکه فراتر از آن به حقوقهای ناچیز و زیر خط فقر، به فقر و بی تامینی، و به کل بساط سرکوب و اختلاسهاست.

افزایش حقوقها به بالای خط فقر و در حد نرخ واقعی هزینه های سرسام آور معیشتی، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به اختلاسها و دزدیها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق تشکل و اعتصاب و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان است. بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل گرامی که در تجمعات آنها در فروردین ۱۴۰۰ بازداشت شد و با ۴ سال حکم در زندان است، هستند. از خواسته ها و اعتراضات آنان باید وسیعا حمایت کرد.

  • شامگاه سی ام خرداد کارگران شهرداری ایلام به خاطر عدم دریافت سه ماه حقوق و ۱۲ ماه مزایای متعلقه؛ در مقابل واحد موتوری شهرداری دست به تجمع زدند و پیگیر مطالباتشان شدند.
  • حدود ۱۳۰۰ کارگر معدن آسمینون منوجان به دلیل تداوم تعطیلی معدن، از تاریخ یکم خرداد ماه تاکنون با بیکاری و معضلات معیشتی روبرو هستند. اکنون بعد از یک ماه بلاتکلیفی نامه ای مبنی بر قطع برق و تعطیلی کامل این مجتمع نیز منتشر شده است. کارگران این شرکت همگی سوابقی بالای ۵ سال و تا ۱۸ سال کار دارند و تعطیلی این شرکت، و خطر بیکاری و بی تامینی تاثیر مستقیمی بر وخامت بیشتر وضع زندگی آنها یعنی بیش از چهار هزار نفر از کارگران و خانواده‌های آنان دارد. کارگران معدن آسمیون منوجان خواستار بازگشت به کار هستند.
  • محمود ملاکی و محسن عمرانی دو نفر از معلمان معترض که در جریان تجمعات سراسری معلمان سراسر کشور در ۲۶ خرداد در بوشهر بازداشت شده بودند، امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ آزاد شدند. این آزادی بدنبال کارزار گسترده معلمان برای آزادی همکاران بازداشتی شان صورت میگیرد. آزادی این دو عزیز را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان تبریک میگوییم.تمامی معلمان بازداشتی باید فورا و بدون قید وشرط آزاد و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای همه فعالین باید مسدود گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *