ادامه تجمعات و راهپیمایی بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر- نه غزه، نه لبنان، دروغ میگن به ملت

روز ۲۹ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی درادامه یکشنبه های اعتراضی و تجمعات پی در پی خود در دو هفته اخیر در چندین شهر از جمله در شهرهای اهواز، شوش، اراک، کرمانشاه ، شوشتر، کرمان، ساری، دورود، زنجان، آبادان دست به تجمع زدند. این اعتراضات در بسیاری از شهرها همچون اهواز، شوش، اراک، شوشترو کرمانشاه با راهپیمایی همراه بود و در آنها جمعیت زیادی شرکت داشتند. اعتراضات بازنشستگان در هفته اخیر در چنین ابعادی و با فریاد شعارهایشان در کف خیابانها فضای شهرها را تحت تاثیر خود قرار داده و تحرکی به فضای اعتراض جامعه داده است.

در اهواز بعد از تجمع در مقابل فرمانداری بازنشستگان دست به راهپیمایی زده و با شعارهای”نه غزه، نه لبنان، دروغ میگن به ملت”، “رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو”، ” مدیر بی لیاقت استعفا ، استعفا”، و “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، فریاد اعتراض خود را بلند کردند.

در اراک بازنشستگان راهپیمایی کردند ودر خیابانهای شهر با خواندن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی” فریاد اعتراض و آزدیخواهی سر دادند. در شوش نیز بازنشستگان با کف زدند و با صف بزرگ راهپیمایی خود در سطح شهر صحنه پرشوری از اعتراض بپا کردند.در این شهر بازنشستگان مقابل فرمانداری تجمع کرده و از فرمانداری تامرکز شهر و میدان هفت تیر وبلعکس را راهپیمایی کردند. بازنشستگان در شوش شعار میدادند: “توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه”، “نه مجلس نه دولت نیستن به فکر ملت” ، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “تورم، گرانی بلای جان مردم”، “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون”، ” وعده وعید چه خوب بود ولی همش دورغ بود “، و “تورم ۱۰۰ درصد افزایش ۱۰ درصد”، “حسین حسین شعارتون، دروغ و دزدی کارتون”، “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه” در سطح شهر راهپیمایی کردند و با خواندن سرود زیربار زندگی نمیکنیم، جان فدا میکنیم در ره آزادی، فریاد آزادگی سر دادند.

در رشت نیز بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشتند و از جمله شعار «فریاد فریاد از این همه بیداد» را سر دادند.

در دورود با زنشستگان شعار میدادند: وعده و وعید خوبه اما همش دروغه” و در زنجان بازنشستگان با شعار تامین اجتماعی/چه نام اشتباهی اعتراض خود را به بی تامینی بلند کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی اولتیماتوم داده اند که تا وقتی که مصوبه افزایش ده درصدی تحقیر آمیز حقوقها لغو نشود و به مطالباتشان پاسخ داده نشود اعتراضات خود را ادامه خواهند داد و به اولتیماتوم خود عمل کرده و اعتراضاتشان ادامه دارد. اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی و سونامی گرانی و به بساط چپاولگری های حکومت و تعرض هر روزه به معیشت مردم است. تبدیل تجمعات اعتراضی به راهپیمایی در شهرها شکلی از گسترش اعتراضات در سطح جامعه است و راه را برای اعتراضات توده ای مردمی بیشتر باز میکند. از خواسته ها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *