soriyeh

جنایتی دیگر علیه بشریت در سوریه! کشتار دسته جمعی مردم کرد ستان توسط جریانات اسلامی را محکوم میکنیم!

soriyeh
طبق اخباری که از کردستان سوریه منتشر شده است، جریانات اسلامی جبهه النصر٬ حکومت اسلامی عراق و شام٬ القاعده٬ انصارالسنه و ارتش آزاد سوریه علیه مردم کردستان سوریه دست به جنایات هولناکی زده اند.
این جریانات تنها در یک اقدام جنایتکارانه ۷۰ نفر از مردم کرد زبان دو روستای “تلعران و تلحاسل” واقع در اطراف شهر حلب را کشته و ٣۵۰ نفر از مردم و جوانان این دو روستا را به اسارت گرفته اند. طبق گزارش فرانس پرس، جریانات تروریست اسلامی اعلام کرده اند جوانان اسیر این دو روستا ۲۰۰ نفر هستند. با توجه به این خبر سرنوشت ۱۵۰ نفر دیگر از آنها نامعلوم است. در یک اقدام جنایتکارانه دیگر، جریانات اسلامی بیست نفر از جوانان یک روستای دیگر را سر بریده و جنازه های آنها را در بیابان رها کرده اند و همزمان چند صد نفر دیگر از مردم کرد زبان کردستان سوریه را دستگیر کرده و کسی از سرنوشت آنها خبر ندارد.
طبق فتوای رسمی این جریانات٬ اموال مردم کرد زبان و زنان کرد زبان به عنوان غنایم جنگی حلال اعلام شده است. بهانه این جنایات که ابعاد روزافزونی می یابد همگامی و همکاری و معاملات احزاب ناسیونالیست کرد با رژیم جنایتکار اسد است. اما این دامن زدن به یک جنگ قومی مذهبی است که قربانی آن فقط مردم مناطق کردنشین نیستند. بلکه نفرت قومی و مذهبی و ارتجاع را تقویت میکند و علیه همه مردم سوریه و تلاش آنها برای رهایی از رژیم قاتل بشار اسد است. این جنایات در متن اوضاعی تبهکارانه و ضد بشری صورت میگیرد که دولت بشار اسد با حمایت دولتهایی چون جمهوری اسلامی و روسیه آنرا خلق کرده است. از سوی دیگر دول دیگر منطقه چون عربستان و قطر و ترکیه و همچنین آمریکا و دول غربی با تقویت انواع جریانات ارتجاعی و ضد مردمی بطور مستقیم و غیر مستقیم در جهنمی که در این کشور بر مردم حاکم شده است شریک اند.
حزب کمونیست کارگری ایران ضمن محکوم کردن جریانات اسلامی و نیروهای دیگری که در جنایات علیه مردم کردنشین دست داشته اند، مردم آزادیخواه در سراسر جهان را فرامیخواند که به یاری مردم سوریه و مبارزه آنها برای رهایی از شر حکومت اسد و جهنمی که نیروهای ارتجاعی برپا کرده اند بشتابند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مرداد ١٣٩٢، ٣ اوت ٢٠١٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *