فراخوان بازنشستگان به یک تجمع بزرگ سراسری دیگر- یکشنبه اعتراض: ده و نیم صبح ۲۲ خرداد

فراخوان بازنشستگان به یک تجمع بزرگ سراسری دیگر

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات پر شکوهشان، در این هفته برای پیگیری مطالباتشان با خواست لغو مصوبه دولت مبنی بر افزایش تحقیر آمیز ده درصدی مستمری خود ساعت ده و نیم صبح روز یکشنبه ۲۲ خرداد تجمع خواهند کرد. بازنشستگان با شعار فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون و با اتکاء به نیروی مبارزاتی متحدشان این فراخوان را داده اند و یک تاکید آنها در تجمعاتشان تجمع همراه با خانواده ها بوده است.

این تجمعات در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی برپا خواهد شد.

اعتراض بازنشستگان به فقر، گرانی، بی تامینی، به تبعیض و نابرابری و به اختلاس ها و دزدی هاست و این را در اعتراضاتشان و در قطعنامه ها و سخنرانی های پرشورشان بیان کرده اند. در تجمعات این هفته ،بازنشستگان با شعارها مرگ بر رئیسی، نه دولت، و با شعار نه مجلس نیستند به فکر ملت، کل حاکمیت را به عنوان مسبب وضعیت نابسامان معیشتی خود به چالش کشیدند.

بازنشستگان یک بخش رزمنده جامعه هستند که نقش مهمی در جلو آوردن خواستهای سراسری جامعه از جمله درمان رایگان، افزایش حقوقها به بالای خط فقر و برچیده شدن حقوقهای نجومی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و داشتن حق تشکل و اعتراض و به چالش کشیدن بساط دزد سالار حاکم داشته اند. اعتراضات بازنشستگان امروز ادامه اعتراضات مردمی علیه سونامی گرانی و جهنم جمهوری اسلامی است. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰ ژوپن ۲۰۲۲-
tel:00447435562462

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *