folad qreh

کارگران فولاد قروه کوتاه نمی آیند

folad qreh

فرماندار قروه کارگران فولاد این شهر را تهدید می کند و رئیس اداره کار آنها را سر می دواند

در حالی که محمد رسول شیخی زاده فرماندار قروه با احضار برخی از نمایندگان کارگران، وقیحانه آنان را تهدید کرده بود که ادامه تجمعات اعتراضی کارگران تبعات امنیتی برای آنان خواهد داشت، اما کارگران بی توجه به تهدید او امروز نیز دست به تجمع اعتراضی زدند. نماینده های کارگران در جلسه هفته قبل نیز به محمدرسول شیخ زاده اعلام کردند که از خواست خود کوتاه نمی آیند و به اعتراض ادامه خواهند داد.
بدنبال تجمعات اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی و وعده نهادهای رژیم مبنی بر ابقا به کار و پرداخت ۴ ماه دستمزد معوقه آنان، اداره کار و فرمانداری قروه همچنان 250 کارگر اخراجی فولاد زاگرس را سر می دوانند. بنا به خبری که توسط اتحادیه آزاد کارگران منتشر شده است، صبح روز شنبه ۱۲ مرداد کارگران فولاد زاگرس پس از عزیمت به کارخانه و امضای دفتر حضور و غیاب با در دست داشتن صورتجلسه کمیسیون اصل نود مجلس دست به تجمع اعتراضی در مقابل اداره کار شهرستان قروه زدند و خواهان اجرای این صورتجلسه و رسیدگی به خواستهای خود شدند. مسئولین اداره کار با فشار کارگران، نماینده های آنان را به جلسه فراخواندند. در جلسه اما علی خالدیان رئیس اداره کار این شهر با جوابهای سربالا به نمایندگان کارگران اعلام کرد که صورتجلسه کمیسیون اصل نود ارزشی ندارد و از آنان خواست بجای تجمعات اعتراضی، برای پیگیری مطالباتشان تا ۱۸ مرداد میتوانند شکایت کنند.
کارگران فولاد زاگرس پس از تجمع امروز اعلام کردند که همچنان به اعتراض برای رسیدگی به خواستهای خود ادامه خواهند داد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از مردم مبارز و شرافتمند قروه، سنندج و در سراسر کشور می خواهد که با حمایت از کارگران فولاد زاگرس، تهدیدات فرماندار این شهر را محکوم کنند و با حمایت قاطع خود از کارگران مشت محکمی به دهان این مزدور حکومت بزنند.
کمیته کردستان حزب بر ضرورت تشکیل هرروزه مجمع عمومی و شرکت فعالانه کلیه همسران و اعضای خانواده های کارگران در تجمعات اعتراضی کارگری و در مجامع عمومی آنها تاکید میکند. این مبارزه باید به پیروزی برسد و حضور همسران کارگران و مردم مبارز و آزایخواه نقش مهمی در پیروزی کارگران خواهد داشت.
زنده باد مبارزه متحد و یکپارچه کارگران فولاد زاگرس قروه
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ مرداد۱۳۹۲ ، ۳ اوت ۲۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *