اخباری از اعتراضات گسترده کارگری

در کنار اعتراضات خیابانی، اعتراضات در میان کارگران و بخش های مختلف کارگری گسترده است. خبرهایی از آن را در زیر میخوانید:

  • صبح روز ۱۲ خرداد کارگران مجتمع نیشکر کارون با خواست همسان‌سازی حقوق و تبدیل وضعیت از قرارداد موقت به رسمی بار دیگر و برای دومین روز متوالی دست به اعتراض زده و مقابل ساختمان اداری کارخانه تجمع کردند. به گفته کارگران در تجمع روز گذشته زیر فشاراعتراضات آنها برخی مسئولان از بانک کشاورزی به عنوان سهامدار این شرکت حاضر شده و وعده‌هایی در ارتباط با مطالبات کارگران و موضوع انفصال از خدمت مدیریت مجموعه دادند. اما کارگران به این وعده ها و اجرایی شدن آنها باور نداشته و به اعتراض خود ادامه دادند.
  • روز ۱۲ خرداد کارکنان صنایع شیشه آذر در اعتراض به وضع بد معیشتی و کاری و تعویق چند ماهه پرداخت دستمزدهایشان دست به اعتصاب و در محل شرکت تجمع کردند.
  • روز ۱۱ خرداد کارمندان شرکت مخابرات زنجان در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان مقابل دفتر مدیریت این شرکت، تجمع کردند.
  • روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در زنجان برای سومین روز متوالی در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم تصویب افزایش حقوق و صدور احکام جدید و سایر مطالبات اعلام شده خود مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند. در همین رابطه در همین روز بازنشستگان رشت و تبریز نیز تجمع داشتند. قبل از آن نیز در روز هشتم خرداد در ادامه یکشنبه های اعتراض بازنشستگان در شهرهای کرمانشاه، تبریز، اهواز، قزوین و مشهد تجمع داشتند. یک شعار بازنشستگان در این اعتراضات آبادان، آبادان تسلیت، تسلیت بود. بازنشستگان در این تجمعات همچنین با شعار “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد” خواستار آزادی همکار بازنشسته خود شدند که از فروردین سال گذشته در زندان است. اسماعیل گرامی به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است و این حکم باعث انزجار بازنشستگان شده است.
  • روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه کارکنان مخابرات ایلام در اعتراض به معوقات حقوقی خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.
  • روز ۱۰ خرداد کارگران کارخانه آذرآب اراک که از اوایل اردیبهشت ماه در اعتراض به دریافت نکردن حقوق اسفند و فروردین در تجمع و اعتراض هستند، دفتر مدیریت را مسدود کردند و اجازه ورود مدیر به دفترش را ندادند. در پی این اقدام کارگران آذرآب توانستند حقوق یک ماه دستمزد معوقه خود را دریافت کنند.
  • روز سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون در اعتراض به‌ وضع بد معیشتی خود و عملی نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل در مقابل این مجتمع تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲ ژوئن ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *