جدید ترین

۱۰ خرداد: اخباری از آبادان و دیگر خبرهای اعتراضی

با گسترش و تداوم اعتراضات در آبادان امروز دهم خردادماه جمهوری اسلامی در  ورودى شهر آبادان، توپ و تانک مستقر کرده است. شهر آبادان همچنان فضای انفجاری دارد. اکنون لیست هشتاد و چهار نفر از قربانیان این فاجعه جنایت بار  بیرون داده شده است که پیکر بیش از پنجاه نفر از آنان بیرون آورده شده است. بر اساس خبرها فقط تعداد کارگران ساختمانی که در لحظه  فروریزی داخل ساختمان بودند ۱۰۸ نفر است. بدین ترتیب آمار قربانیان این فاجعه بسیار بالاست. این درحالیست که گزارشات دولتی اسامی تنها 34 نفر را بعنوان جانباختگان این فاجعه انسانی انتشار داده اند. معرفی و محاکمه کلیه مسئولین و ارگان های دخیل در فاجعه متروپل و محاکمه علنی عاملین این جنایت خواست فوری مردم آبادان است. بعلاوه مردم آبادان از دستگیریها بشدت خشمگینند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان اخیر و پایان دادن به امنیتی کردن فضای شهر و قشون کشی به شهر آبادان هستند.

مسعود حمیدی نژاد سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از مرگ ۵دانش آموز در جریان فروریزی ساختمان متروپل گزارش داده است که پیکرهای آنها از زیر آوار خارج شده است. سه نفر از این دانش آموزان از خرمشهر و دو نفر از آبادان هستند.

همبستگی ها با مردم آبادان ادامه دارد. بنا به خبر دریافتی  جمعی از مردم اسلامشهر علیرغم ممانعت نیروی انتظامی در همبستگی با مردم آبادان در میدان نماز گرد آمدند.

در کنار اعتراضات خیابانی اعتراضات در بخش های مختلف جامعه از جمله معلمان و بازنشستگان و بخش های مختلف کارگری ادامه دارد. بنا بر گزارش قبلی امروز معلمان در سنندج در اعتراض به ادامه بازداشت همکاران خود و در همبستگی با مردم آبادان تجمع کردند. در این تجمع معلمان شعار میدادند: معلم زندانی آزاد باید گردد، تجمع، تشکل حق مسلم ماست، آبادان حمایت.  در تجمع امروز معلمان در سنندج مسعود فرهیخته از معلمان استان البرز بازداشت شد. از سوی دیگر در استان فارس جمعی از معلمان شهرستان فیروزآباد با خانواده اصغرامیرزادگان معلم زندانی دیدار کرده و ضمن ارج گذاشتن بر مبارزات وی بر آزادی بدون قید و شرط او تاکید کردند.

امروز دهم خرداد جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در زنجان نیز در اعتراض به عدم تعیین تکلیف افزایش حقوق ‌‌و مستمری سال ۱۴۰۱ و سونامی گرانی و پاسخ نگرفتن دیگر مطالباتشان دست به تجمع زدند. بازنشستگان در چند شهر دیگر از جمله قزوین، اهواز، کرمانشاه، تبریز و مشهد با در دست داشتن بنری که بر روی آن نوشته شده بود “گرانی تورم بلای جان مردم” و با سر دادن شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند. همچنین در این روز تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد تهران غرب در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و گرانی ها با پهن کردن سفره خالی در محوطه دانشگاه تجمع کرده واعتراضشان را به نمایش گذاشتند. اعتراض به گرانی ها موضوع  اعتراض همه مردم است و در دو سه هفته اخیر مردم در شهرهای مختلف علیه سونامی گرانی و بساط چپاولگری حاکم به خیابان آمده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۳۱ مه  ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *