به مردم آذربايجان, از اعتراضات مردم آبادان حمايت كنيد!

تظاهرات هاى شبانه در آبادان در اعتراض به فاجعه متروپل و جنایات مافیای حاکم با شعار هايى چون “نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم” و ″مرگ بر دیکتاتور‶، ″ مرگ بر خامنه ای‶ و ″خامنه ای حیا کن مملکتو رها کن‶ همچنان ادامه دارد.
مردم در شهرهای خرمشهر، بهبهان، بندرعباس و شاهین شهر نیز در حمایت از اعتراضات مردم آبادان به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر داده اند. خیزش مردمی از خوزستان و شهرهای جنوب سر بلند کرده و دامنه اش دارد گسترده تر میشود.
این اعتراضات بطور واقعی ادامه اعتراضات مردمی است که در دو هفته اخیر در سی شهر به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. نکته مهم اینست که همراه با تظاهراتهای خیابانی کارگران پالایشگاه و پتروشیمی آبادان نیز طی بیانیه ای اعلام کرده اند که اعتصاب خود را در همبستگی با خانواده های جانباختگان آبادان آغاز میکنند و این حرکت به گفتمان اعتراض در دیگر بخش های کارگری دامن زده است. جانباختن شمار بسیاری از مردم در جریان فروریزی ساختمان متروپول نتیجه فساد و تقلب و دزدی در تار و پود مافیای حاکم است که همه چیزش حتی ساختمانها بر بنیاد تاراج بنا شده است.
كميته آذربايجان حزب کمونیست کارگری همه شما مردم آذربايجان و استانهاى شمالغرب كشور را فراميخواند كه بهر شكل ممكن به حمایت از مردم آبادان و اعتصاب کارگران پالایشگاه و پتروشیمی آبادان برخيزيد و شعارهايى چون ″آبادان تنها نسيت‶، ″مرگ بر ديكتاتور‶ سر دهيد. تنها با قدرت متحد خود، با تظاهراتها و اعتصابات همبسته و سراسری میتوانیم جمهوری اسلامی را بزیر بکشیم و شرایط فاجعه باری که حکومت به جامعه تحمیل کرده است را پایان بدهیم.


سرنگون باد جمهوری اسلامی
كميته آذربايجان حزب کمونیست کارگری ایران
۵ خرداد ۱۴۰۱، ۲۶ مه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *