حمید تقوائی: متحد و یکپارچه در همبستگی با مردم آبادان!

ظرف ٤٨ ساعتی که از فاجعه ریزش برج متروپل آبادان میگذرد در رسانه ها، در مدیای اجتماعی، و در سطح خیابان اعتراضات گسترده ای در پاسخ به این فاجعه شکل گرفته است. اعتراضاتی که یک نقطه اوجش دیروز بود. دیروز ٤ شنبه ٤ خرداد مردم آبادان در سطح گسترده ای به خیابانها ریختند و فریاد اعتراضشان را علیه مسئولین و علیه حکومتی که باعث و بانی این فاجعه است بلند کردند. همینجا به مردم آزاده آبادان درود میفرستم و برایشان آرزوی پیروزی دارم.
این اعتراضات از دو جنبه حائز اهمیت است.جنبه اول از این نظر که علیه جناتی صورت میگیرد که هنوز جاری است، هنوز ادامه دارد. هنوز تعدادی از قربانیان این حادثه که در زیر آوار مانده اند باید نجات پیدا کنند. اما جمهوری اسلامی بجای امداد رسانی، نیروهای انتظامی و سرکوبگرش را به سراغ مردم فرستاده است. اعتراضات ما میتواند حکومت را عقب براند و مجبورش کند که به نجات جان این عزیزان بشتابد.


جنبه دوم اهمیت این اعتراضات اینست که بر متن یک خیزش عمومی علیه سونامی تورم و گرسنگی و شرایط غیر قابل تحمل معیشتی صورت میگیرد. اعتراضات توده ای و گسترده ای که علیه حکومت شکل گرفته و شهرهای خوزستان خودشان پیشکسوت آن هستند.


جا دارد که امروز همه ما فعالین و کمیته ها و شوراها و تشکلها در جنبشهای اعتراضی، در جنبش کارگری، در جنبش دادخواهی، معلمان، بازنشستگان و همه بخشهای معترض جامعه متحد و همبسته بمیدان بیائیم، از اعتراضات مردم آبادان حمایت کنیم و علیه این جنایت حکومت فریاد اعتراضمان را بلند کنیم. بویژه در این میان کارگران خوزستان، کارگران نفت، نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز میتوانند نقش تعیین کننده ای ایفا کنند.


امیدوارم شاهد یک جنبش عمومی گسترده باشیم علیه جمهوری اسلامی، در اعتراض به جنایت در آبادان و در اعتراض به تمام مصائبی که این حکومت بر جامعه تحمیل کرده است.
با آرزوی پیروزی!
حمید تقوائی
٥ خرداد ١٤٠١، ٢٦ مه ٢٠٢٢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *