اطلاعیه ۲، ۳ و ۴: اعتراضات; ۲۴ اردیبهشت- اعتراضات در شهرهای مختلف ادامه دارد

اطلاعیه ۴- اعتراضات

تجمعات اعتراضی در تهران و در شهرهای دیگر

امروز دامنه اعتراضات علیه گرانی و بی تامینی به سه نقطه تهران سیدخندان، هفت حوض نارمک و میدان امام حسین رسیده و مردم علیه گرانی و بی تامینی به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

در سید خندان حضور جمعیت قابل توجه بود و مردم شعارهایی علیه خامنه ای و رئیسی سر دادند. در نارمک نیز شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه در فضای خیابان طنین انداخته بود. بنا بر گزارشات در میدان انقلاب نیروی انتظامی زیادی مستقر بود. فضای شهر تهران پر تلاطم است و مردم آرام و قرار ندارند. در اعتراضات تهران مردم با شعار توپ تانک فشفشه، یارانه بی‌ ارزشه ، مرگ بر رئیسی پاسخ محکمی به حکومت دادند. در تهران دربرخی نقاط در شب نیز تجمعات اعتراضی مردمی برپا شد.

همچنین در شهرک رضوی تهران (شهرک کارون سابق) جمعیت معترض به خیابان آمده و حضور زنان چشمگیر بود. جمعی از زنان فریاد میزدند: جوانان با غیرت حمایت، حمایت

فرماندهان نیروی انتظامی با بلندگو خطاب به مردم میگفتند که تجمع آنها غیر قانونی است و در صورت بازداشت با آنها به عنوان نیروی اغتشاشگر برخورد خواهد شد. مردم نیروی یگان ویژه را هو کرده و به تجمع خود ادامه میدهند.

علاوه بر تهران امشب سورشجان در چهارمحال و بختیاری، شهر کرد، بروجرد، هفشجان، بروجن، طاقانک، باباحیدر، مشهد و قوچان مردم به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی سر دادند. در سورشجان شعار میدادند: زبون به این کلفتی، کو آب و برق مفتی؟!،‌- توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه!

در باباحیدرمردم با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه علیه گرانی و وضع بد معیشتی خود به اعتراض برخاستند.

در شهر بروجن شماری از جوانان و زنان معترض امشب به خیابان آمده و با شعار دادن حمایت مردم را به اتحاد و همبستگی فرا خواندند.

طاقانک از شهرهای ( شهرکرد) نقطه اعتراضی دیگر امشب علیه گرانی بود. و مردم در جاهایی آتش روشن کرده بودند. در هفشجان خبرها از حمله مردم معترض به پایگاه بسیج حکایت میکند.و نیروهای سرکوب بسوی مردم تیراندازی میکنند. در مشهد مردم معترض با آتش زدن کانکس نیروی انتظامی فریاد خشم و اعتراضشان را به سرکوبگران جمهوری اسلامی اعلام کردند.

در شهر کرد شعار مرگ بر رئیسی بر فضای خیابانها طنین انداخته است. بدین ترتیب مردم یکپارچه خشم و اعتراض هستند. بنا بر خبر ها در یورش نیروهای امنیتی به شهرک زرایی دزفول علی غالبی حاجیوند در حالی که سرش را از پنجره بیرون برده بود مورد اصابت شلیک نیروی انتظامی قرار گرفت و جانش را از دست داد. این موضوع شهر دزفول را به یکپارچه و خشم اعتراض تبدیل کرده است.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴ مه ۲۰۲۲

……………………….

اطلاعیه ۳، اعتراضات

۲۴ اردیبهشت: اعتراضات در شهرهای مختلف ادامه دارد

در هفت حوض نارمک تهران و شیراز نیز اعتراضات جریان یافت

گرانی و بی تامینی و دزدی ها و اختلاس ها کل جامعه را به فغان در آورده است. مردم حکومت مافیایی حاکم را عامل و بانی به وخامت رسیدن هر روز بیشتر زندگی و معیشت خود میدانند و فریاد مرگ بر حکومت سر میدهند. در گزارشهای قبلی از اعتراضات در نیشابور و بیش از ۲۰ شهر دیگر خبر دادیم. خبرهای امروز از اعتراض مردمی علیه گرانی و فقر در نارمک تهران حکایت میکنند. در اینجا جمعیتی معترض از مردم با حضور فعال جوانان و بویژه زنان به خیابان آمده و شعار های ضد حکومتی سر دادند. مردم فریاد میزنند: توپ ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه.

همچنین امروز مردم در شهرک گلستان روبروی مجتمع خلیج فارس شیرازعلیه گرانی تجمع داشتند. ضمن اینکه در شهرهای مختلف قرار و مدار تجمع در غروب گذاشته میشود.

جمهوری اسلامی تلاش میکند با ضعیف کردن و یا قطع اینترنت جلوی پخش اخبار را بگیرد. در تقابل با آن خبرها و کلیپ ها بسرعت منتشر میشوند و با اخبار ارسالی کانال جدید به صدای اعتراض مردم تبدیل شده است.

حزب کمونیست کارگری بر همبستگی و اتحاد مبارزاتی بخشهای مختلف جامعه به عنوان یک رکن مهم سازمانیافتگی اعتراضات و جلو آوردن خواستهای رادیکال و انسانی جهت رهایی از شر جهنم جمهوری اسلامی تاکید دارد.

اسامی شهرهایی که تا کنون اعتراضات علیه گرانی در آنها به جریان افتاده عبارتند از: شاهین شهر، دورود، رشت، دهدشت، ایرانشهر، بروجرد، لردگان، چلیچه، اردبیل، خرم آباد، سوقه و ماسور در استان لرستان، اصفهان، بهارستان اصفهان،‌ پردنجان از توابع جونقان، فارسان، شهر کرد، اندیمشک، شهرستان کهگیلویه، سوسنگرد، ماهشهر، ایذه، دزفول، اهواز و امیدیه.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴ مه ۲۰۲۲

……………….

اطلاعیه ۲، اعتراضات

اعتراضات در شهرهای مختلف ادامه دارد

مردم نیشابور نیز دست به اعتراض زدند

دامنه اعتراضات مردمی علیه سونامی گرانی و فقر و گرسنگی گسترش می یابد. در گزارش قبلی از اعتراضات مردمی در بیش از ۲۰ شهر گزارش کردیم. امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت مردم نیشابور نیر به اعتراضات مردمی علیه گرانی پیوستند.

در جاهایی از حمله مردم به مراکز حکومتی گزارش میرسد. از جمله در فارسان مردم به حوزه علمیه حمله بردند و همانطور که گزارش کردیم نیروی انتظامی به صف اعتراض مردم یورش برد و مردم با آنها درگیر شده و علیه خامنه ای شعار ددند. اکنون خبرها از احتمال جان باختن یکی از معترضین به نام حمید قاسمپور که هدف شلیک ماموران حکومتی قرار گرفته و به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده بود، حکایت میکند.

در تجمع امروز نیشابور فرمانده نیروی انتظامی با غیر قانونی خواندن تجمعات اعتراضی مردمی و بهانه بهم خوردن “امنیت” جمعیت را به ترک خیابان فرا میخواند. اما مردم با هو کردن و با شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم به اعتراض خود ادامه دادند. در همان حال یکی از تجمع کنندگان با خشم فریاد زده و میگوید:”ما نه اغتشاشگریم نه آشوبگر ما گشنه‌ایم “. در این تجمع مردم شعار میدادند: رئیسی حیاکن مملکتو رها کن.

از خرم آباد نیز خبر میرسد که در جریان اعتراضات مردمی علیه گرانی بیش از ۶۰ نفر بازداشت شدند که تعدادی از آنها در سنین پایین ۱۳ تا ۱۴ سال هستند. این بازداشتها بر خشم مردم افزوده و فضای شهر ملتهب تر شده است.

در دهدشت با وجود جو شدید امنیتی و حضور نیروهای انتظامی در مناطق مختلف شهر، اعتراضات جریان یافت و معترضین با شعارهای (ننگ ما ننگ ما دولت الدنگ ما ، رئیسی دروغ گو حاصل وعدهات کو ، دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست و مرگ بر دیکتاتور، بساط کل حکومت مافیایی اسلامی را به چالش کشیدند. بنا بر گزارش دریافتی در تجمع روز گذشته در دهدشت دستکم ۵ نفر بازداشت شده اند و جوانان شهر قرار و مدار ادامه اعتراضات را گذاشته اند.

بنا بر گزارشات جمهوری اسلامی از ترس گسترش اعتراضات مرتبا مشغول جا به جایی نیروی سرکوب از این شهری به شهر دیگر است. اما اعتراضات در حال گسترش است. همچنین در بسیاری از شهرها سرعت اینترنت را بشدت پایین آورده و بعضا در ساعاتی قطع است. اما اخبار لحظه ای اعتراضات در مدیای اجتماعی بطرق مختلف انعکاس می یابد.

در بیشتر تجمعات و اعتراضات در شهرهای مختلف مردم شعار میدهند: مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه، جمهوری اسلامی نمیخوایم نمیخوایم، مرگ بر رئیسی، رئیسی حیا کن، مملکتو رها کن، همشهری حمایت حمایت، مرگ بر اصل ولایت فقیه، نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم و…

اسامی شهرهایی که تا کنون اعتراضات علیه گرانی در آنها به جریان افتاده عبارتند از: شاهین شهر، دورود، رشت، دهدشت، ایرانشهر، بروجرد، لردگان، چلیچه، اردبیل، خرم آباد، سوقه و ماسور در استان لرستان، اصفهان، بهارستان اصفهان،‌ پردنجان از توابع جونقان، فارسان، شهر کرد، اندیمشک، شهرستان کهگیلویه، سوسنگرد، ماهشهر، ایذه، دزفول، ماهشهر، اهواز و امیدیه.

جدا از خیزشهای مردمی در کف خیابان و در کنار آن، اعتراضات بخش های مختلف جامعه از جمله معلمان، بازنشستگان، مراکز نفتی، کشاورزان، پرستاران، دانشجویان، رانندگان کامیون و بخش های مختلف کارگری در اشکال مختلف در جریان است. معلمان با خواست آزادی فوری همکاران بازداشتی و اجرایی شدن فوری مطالباتشان در اعتراضند. معلمان دادخواهند که مسئولین حکومتی را به جرم زیر پا گذاشتن قوانین خود از جمله قانون تحصیل رایگان و حق تشکل به چالش میکشند. از جمله یکی از معلمان به اسم صلاح حاجی میرزایی نامه ای سرگشاده رو به همکاران خود نوشته است که در بخشی از آن خطاب به مقامات حکومتی چنین میگوید:” این شما هستید که باید به جرم تشویش اذهان عمومی و برهم زدن نظم و امنیت ملی و جامعه با ناراضی کردن معلمان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان محاکمه شوید و این محکمه ی عدالت به زودی محقق خواهد شد و ما معلمان به عنوان مدعی العموم شما را به پشت میز عدالت خواهیم کشاند. در حالیکه وظیفه ی شما حمایت از معلمان به خصوص معلمان زندانی است و هیچ خبری از وضعیت زندگی خانواده هایشان ندارید با گستاخی محض به خاطر اعتراض به ندانم کاری و قانون گریزی شما مسئولان به گوشه ی زندان افتاده اند؟

لازم به یاد آوری است که ما معلمان با آگاهی و اشراف کامل به قانون اساسی و قوانین و ضوابط اداری .. تجمعات را حق خود دانسته و هیچ مرجعی نمی تواند آنرا غیر قانونی اعلام کند و یا آنرا به جاها یا جریان های دیگر منتسب کند”.

این چنین است که مردم با دادخواهی شان علیه بساط مافیایی حکومت چپاول و فلاکت ایستاده و مطالبه گرند.

معلمان همچنین در برابر سرکوبگریهای حکومت ایستاده و احضار ها را همچنان با تجمع اعتراضی در مقابل دادگاه ها پاسخ میدهند. از جمله امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت جمعی از معلمان همراه با ۵ نفر از هیات مدیره و اعضای انجمن صنفی معلمان سنندج و کلاترزان به اسامی صلاح حاجی میرزایی، مجید کریمی، محمدرضا مرادی، کورش عزت امینی، و نسرین کریمی که به دادگاه حکومت احضار شده بودند، همکاران خود را همراهی کردند.

حزب کمونیست کارگری کارگران، معلمان، بازنشستگان،‌ دانشجویان، خانواده های دادخواه و زندانیان سیاسی و همه فعالین و تشکل های مردمی را بار دیگر بر اتحاد مبارزاتی یکپارچه علیه فقر و گرانی و بیحقوقی فرا میخواند. حکومت اسلامی در قبال زندگی و معیشت مردم مسئول است. عامل این گرانی حکومت مافیایی حاکم است و هزینه گرانی و تورم را مفتخوران حاکم باید بپردازند. حزب کارگران و معلمان و دانشجویان را فرامیخواند تا خود را برای اعتصابات سراسری آماده کنند و از اعتراضات موجود حمایت و پشتیبانی کنند. حکومتی که از تامین حداقل معیشت مردم ناتوان است و در مقابل مردم گرسنه دست به سرکوب میبرد، باید گورش را گم کند و برود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴ مه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *