اخباری در مورد معلمان بازداشتی، آزادی گلرخ ایرایی و یک خبر از اعتراضات کارگری

  • امروز ۲۱ اردیبهشت مسعود نیکخواه از بازداشت شدگان روز اول مه معلمان در مریوان آزاد شد. آزادی وی را به خانواده اش و به معلمان در شهر مریوان که چنین جانانه برای آزادی وی و دیگر همکارشان اسکندر لطفی تجمع و تحصن کردند و به همگان تبریک میگوییم. هنوز شماری دیگر از بازداشت شدگان روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه از جمله رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، علی اکبر باغانی، اسکندر لطفی، محسن عمرانی، محمودملاکی، اصغر حاجب، رضا امانی‌فر و هادی صادق زاده در بازداشت بسر میبرند. و این در حالیست که امروز ۲۱ اردیبهشت شعبان محمدی یکی دیگر از معلمان در مریوان بازداشت شد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در اعتراض به ادامه بازداشتها و پرونده سازیها علیه معلمان و برای آزادی همه معلمان زندانی برای فردا ۲۲ اردیبهشت فراخوان به تجمع سراسری داده است و این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل مراکز آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. باید وسیعا از اعتراضات و خواستهای معلمان حمایت و پشتیبانی کرد.
  • روز ۲۰ اردیبهشت محمد ایران‌نژاد از معلمان بازداشتی در اول مه و حسین رمضانپور از معلمان زندانی و از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی پس از چهارماه حبس با پرداخت وثیقه آزاد شدند. آزادی این عزیزان را به آنها ، به خانواده شان و به همگان شادباش میگوییم. آزادی آنها یک نتیجه مستقیم اعتراضات گسترده معلمان برای آزادی همکارانشان است. پرونده های امنیتی علیه آنها باید لغو شود.
  • روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت گلرخ ایرایی از چهره های شناخته شده سیاسی از زندان آمل آزاد شد. آزادی گلرخ را به وی، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم.

-روز ۲۱ اردیبهشت کارگران اخراجی نیروگاه رامین باوی به همراه خانواده های خود با خواست بازگشت به کار برای چهارمین روز مقابل درب نيروگاه تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱ مه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *