Hamid-t2

حمید تقوایی: لنگه کفش این بار علیه آیت الله ها!

کلیپی از حمله مردم کربلا در مدیای اجتماعی پخش شده است که شاهد دیگری بر مضمون ضد مذهبی جنبش توده ای جاری در عراق است. مردمی که با شعار “نان، آزادی، مدنیت” به خیابانها آمده اند با لنگه کفش به تصویر تمام قد شیخی که نماینده آیت الله سیستانی در این شهر، و در واقع مظهر نفی نان وآزادی و مدنیت است حمله میکنند.
پرتاب لنگه کفش یک سنت اعتراضی در عراق و کشورهای عربی است. بیاد دارید که در سال ٢۰۰۸ نیز یک خبرنگار عراقی به طرف جرج بوش که در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد و در کنار مالکی نخست وزیر وقت عراق شرکت کرده بود لنگه کفش پرتاب کرد. امروز نوبت حمله مردم به قطب دیگر جنگ تروریستی که عراق را به خاک و خون کشیده یعنی نیروهای اسلامی است. آن خبرنگار را دستگیر کردند و بزندان انداختند اما البته این بار چنین غلطی نمیتوانند بکنند. در برابر قدرت مردم کاری از دستشان ساخته نیست. تفاوت دیگر اینست که در آن زمان خبر پرتاب لنگه کفش به بوش و بهمراه آن معذرت خواهی رسمی دولت مالکی و دستگیری خبرنگار مربوطه در تمام رسانه ها منعکس شد. اما اکنون نه تنها از تظاهرات مردم کربلا بلکه از کل جنبش سکولاریستی و ضد مذهبی که بیش از یکماه است در شهرهای عراق ادامه دارد در رسانه ها خبر چندانی بچشم نمیخورد. علت هم روشن است. این جنبشی است که تناسب قوا و یارگیریها و سناریوهای منطقه ای غرب را از پایه به هم میریزد و لذا نمیتواند جائی در رسانه های رسمی غرب داشته باشد.
بدلایل کاملا واضحی رسانه های جمهوری اسلامی نیز که در آن زمان خبر پرتاب لنگه کفش به جرج بوش را در بوق کرده بودند این بار یکسره خفه شده اند! زمانی شعار میدادند “فتح قدس از طریق کربلا” و حالا شهر مقدس شان عرصه حمله مردم به نمایندگان جمهوری اسلامی شده است! اگر سکوت نکنند چه بکنند؟!
جنبش سکولاریستی مردم عراق باب طبع هیچ یک از طرفین جنگ تروریستها نیست. این بار مردم عراق در برابر کل فاجعه ای که این نیروها درعراق و در منطقه خلق کرده اند بمیدان آمده اند. لنگه کفش مردم کربلا به یکسان برسر دولتهای غربی و نیروها و دولتهای اسلامی هر دو فرود آمده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *