حمید تقوایی: رمز گشائی از اظهار نگرانی های فرهنگی!

“دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می‌کند باورهایی که جامعه را سرپا نگه داشته دگرگون، مخدوش و در آنها رخنه ایجاد کند.” خامنه ای

ظاهرا این نوع اظهار نگرانی های خامنه ای و امامان جمعه و مقامات حکومتی از “نفوذ فرهنگی دشمن” پایانی ندارد! بیش از سه دهه است بزور پاسدار و بسیج و قمه کشی و حزب الله چرخانی خواسته اند فرهنگ فوق ارتجاعی اسلامی را به جامعه تحمیل کنند و نتوانسته اند. مدام در مورد “براندازی نرم” و “هجمه فرهنگی” و از دست رفتن “کیان اسلام” هشدار داده اند و راه بجائی نبرده اند. از چه نگرانند؟ آیا واقعا مساله شان فرهنگی و حفظ فرهنگ اسلامی است؟ آیا مشکلشان واقعا بسط نفوذ آمریکا است؟ مساله هیچیک از اینها نیست. این قالب ضدآمریکائی تنها پوششی برای مشکلی لاینحلی است که رژیم با مردم و جامعه ایران دارد. همین گفته اخیر خامنه ای بروشنی نشان میدهد مشکل کجاست. فقط باید از آن رمز گشائی کرد. در نقل قول فوق “نفوذ فرهنگی” اسم رمزی برای “روی آروی به فرهنگ مدرن و انسانی”، “دشمن” اسم دیگری برای مردم و “جامعه” نام دیگری برای “حکومت” است. این کلمات را جایگزین کنید تا متوجه بشوید دردشان چیست:
“مردم با روی آوری به فرهنگ مدرن و انسانی سعی می‌کنند باورهایی که حکومت را سرپا نگه داشته دگرگون، مخدوش و در آنها رخنه ایجاد کنند.”
این علت واقعی نگرانی و هراس مزمن خامنه ای و مقامات حکومتی است. این هراس بعد از توافقات هسته ای تشدید شده است دقیقا بخاطر اینکه این توافق – حتی در همان سطح اقتصادی- فضای مساعدی برای توده مردم بوجود می آورد تا هر چه بیشتر “باورهایی که رژیم را سرپا نگهداشته” بچالش بکشند و دگرگون کنند. جمهوری اسلامی مدتهاست در عرصه فرهنگی شکست خورده است. این را خودشان هم میدانند. ترسشان از بسط این شکست فرهنگی به یک شکست تمام عیار سیاسی است. این واقعیت معمولا با عبارت “براندازی نرم” عنوان میشود. این اصطلاحی است که نیاز چندانی به رمزگشائی ندارد. تنها باید اضافه کرد که عامل این براندازی نه دشمن خارجی بلکه زنان و جوانان و توده مردمی هستند که تن به مقدسات و فرهنگ قرون وسطائی اسلامی نمیدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *