sanandaj1may

پنج نفر از دستگیر شده گان روز جهانی کارگر در سنندج تبرئه شدند

sanandaj1may

بنا به خبری که امروز سه شنبه اول مرداد به کمیته کردستان حزب رسیده است، پنج نفر از دستگیر شدگان روز جهانی کارگر سال ۹۲ در سنندج تبرئه شدند. دادگاه انقلاب اسلامی سنندج روز دوشنبه ٣۱ تير ۹۲ حکم تبرئه این پنج نفر به اسامی، نسترن محمدی، تیمور مرادی، بختیار چتانی، فردین قادری و آرام زندی را به آنان ابلاغ کرد. این حکم گویای حقانیت دستگیر شدگان، حقانیت روز جهانی کارگر و ناحق و ناروا بودن نهادها، مسئولین و مقامات حکومتي است که بدون هيچ دليل و مدرکي فعالین کارگری و جوانان و انسانهاي شرافتمند و معترض را بازداشت و تحت تعقيب قرار ميدهند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به تبرئه شده گان روز جهانی کارگر تبریک می گوید. بی گمان این حکم نتیجه عزم راسخ و مصمم مردم مبارز شهر سنندج خانواده هاي اين کارگران و ديگر فعالين و تشکلهاي کارگري است که در مقابل احکام صادره دست به اعتراض زدند.

در مقطع بازداشتهای اول مه و بعد از آن در اعتراض به دستگیری و احکام ضد انسانی و ناروای مقامات و نهادهای حکومت در حق به شرکت کنندگان روز جهانی کارگر اعتراضات متعددي شکل گرفت. عقب نشيني وزارت اطلاعات و ارگانهاي سرکوبگر رژيم اسلامي از جمله داگاه انقلاب اسلامي سنندج٬ نتيجه اين اعتراضات بود. منبعد هم نباید به رژیم اجازه داد بخاطر تجمع اعتراضی علیه وضعیت فلاکتباری که بر مردم تحمیل کرده است کسي تحت تعقیب و بازداشت قرار گيرد. شرکت در مراسم های روز جهانی کارگر، برگزاری تجمع اعتراضی و عضویت در تشکلهای کارگری مستقل از دولت٬ حق مسلم و بی چون و چرای کارگران و مردم است و نبايد کسي به اين دليل بازداشت و تحت تعقيب قرار گيرد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
۱ مرداد ۱۳۹۲
۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *