١٣مهر روز تجمع سراسری معلمان!

در حمایت از معلمان، در حمایت از دانش آموزان!

 

معلمان برای پیگیری خواستهایشان روز ۱۳ مهر در تهران و شهرستانها فراخوان به تجمع اعتراضی داده اند. تجمعات معلمان قرار است از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در تهران در مقابل وزارت آموزش و پرورش و در شهرستانها در مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شود. آزادی معلمان زندانی اسماعیل عبدی، رسول بداغی، علی اکبر باغانی، عبدالرضا قنبری، علیرضا هاشمب، محمدرضا نیک نژاد و مهدی بهلولی، افزایش حقوق بالاتر از خط فقر، بهبود وضعیت بیمه، استخدام رسمی معلمان پیمانی، تحصیل رایگان، پایان دادن به خصوصی سازی مدارس، بازسازی مدارس تخریبی و امن شدن مدارس و ارتقاء کیفیت آموزشی از جمله خواست های معلمان است.

 

اعتراضات سراسری معلمان که دوره جدیدی را از اواخر دیماه سال ١٣٩٣ شروع کرده است، فضای تازه ای در ایران ایجاد کرده است. این مبارزه ای است علیه فقر، بیحقوقی، نابرابری و تبعیضات اقتصادی و اجتماعی عمیقی که جمهوری اسلامی به اکثریت مردم تحمیل کرده و شایسته است که از جانب عموم مردم قاطعانه مورد حمایت قرار گیرد. یکی از خواست های معلمان آزادی همکاران زندانی آنها است و جا دارد که خانواده های زندانیان سیاسی و خانواده صدها هزار نفر که اعضای خانواده هایشان در زندان، تحت شرایطی بشدت غیر انسانی مورد محاکمه قرار میگیرند و شرایطی بشدت غیر انسانی به آنها تحمیل شده است، از این خواست و از کل مبارزات معلمان پشتیبانی کنند. خواست های معلمان و در راس آنها خواست تحصیل رایگان بیشترین زمینه را برای جلب همبستگی مردم فراهم میکند و معلمان میتوانند نقش مهمی در به میدان آوردن میلیون ها خانواده دانش آموز ایفا کنند.

 

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزات معلمان حمایت میکند و کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، جوانان و زنان و کلیه خانواده های دانش آموزان را به حمایت از معلمان و خواست های آنها و حضور فعال در تجمعات اعتراضی آنها در روز ۱۳ مهرماه فرامیخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ شهریور ١٣٩٤، ۱ سپتامبر ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *