از خوزستان خبر می رسد

احضار و تفهیم اتهام فرامرز سه دهی

فرامرز سه دهی، شاعر خوزستانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران، روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز احضار و تفهیم اتهام شد. در این جلسه به آقای سه دهی اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تفهیم و با تودیع قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد. از جمله مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند پست های اینستاگرامی و برخی اشعار چاپ شده ی کتاب هایش است. این شاعر خوزستانی اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز حدود ۱۰ روز توسط سازمان اطلاعات سپاه خوزستان مورد بازجویی قرار گرفته و شبها تحت الحفظ به منزل باز میگشت. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی برای فعالین کارگری، معلمان و تمامی فعالین سیاسی یک خواست سراسری مردم و موضوع کارزاری قدرتمند است که هم اکنون جریان دارد. باید وسیعا از این کارزار حمایت کرد. تمامی پرونده های امنیتی باید مسدود و همه زندانیان سیاسی فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان در محکومیت حکم حبس علیه رسول بداقی

کانون صنفی معلمان خوزستان با انتشار بیانیه‌ای صدور حکم حبس علیه رسول بداقی، فعال صنفی معلمان را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: “ما از خواسته‌های خود یک قدم به عقب بر نخواهیم گشت چرا که از درستی راهی که می‌رویم مطمئنیم . با حبس هر رسول بداقی و اسماعیل عبدی و جعفر ابراهیمی و محمود بهشتی و محمد حبیبی و … دهها رسول و اسماعیل دیگر زنده خواهد شد”.

رسول بداقی از اعضای کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان های همجوار به مدت ۲ سال محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی ۴ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود. این حکم با موج  وسیعی  از اعتراض در میان معلمان، کارگران و بازنشستگان از جمله  از سوی تشکلهای معلمان در شهرهای مختلف روبرو شده است. حکم صادره برای رسول بداقی باید فورا لغو پرونده امنیتی تشکیل شده برای او و برای تمام معلمان بسته شود. حزب کمونیست کارگری  در حمایت از معلمان و مبارزاتشان و علیه تشدید فشارهای امنیتی بر روی آنان، کمپینی را در دستور گذاشته است. یک تاکید مهم حزب حمایت گسترده از مبارزات معلمان این سنگر مهم مبارزاتی کارگران و کل جامعه است. وسیعا به این کارزار بپیوندید.

تجمع اعتراضی کارگران فولاد اهواز

روز یکشنبه ۲۸ فروردین جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای پیگیری خواستهایشان از جمله خواست افزایش حقوقها، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تامین مواد اولیه برای جلوگیری از بحرانی شدن وضع شرکت مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز

– روز ۲۸  فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر اهواز در ادامه یکشنبه های اعتراض و بخاطر وضعیت معیشتی خود برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند.علاوه بر اهواز در این روز در چندین شهر دیگر از جمله  در شهرهای رشت، کرمانشاه، مشهد،  بجنورد، ایلام، اراک، اردبیل و کرج بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع داشتند. این دومین تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی  در سال ۱۴۰۱ بود. اعتراض بازنشستگان به ادامه مشکلات معیشتی و بدتر شدن هر روزه وضعیت زندگی و معاششان است.

تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه هایشان است.

رها سازی زباله های شهری در جوار یک روستا

شهرداری ایذه روزانه چندین تن زباله را  در حوالی روستای بیشه شیرین  دهستان مرغا در ایذه رها می‌کند و شب‌ها به طور غیراستاندارد این زباله ها سوزانده می‌شوند. این اقدام تاثیر مستقیمی در آلودگی محیط زیست مردم این منظقه گذاشته است.

رها کردن زباله‌های بدون خاکپوشی  از سوی شهرداری ایذه  و بوی تعفن آزار دهنده این زباله ها و نفوذ  شیر آبه‌های ناشی از زباله در منطقه که محل چراگاه‌های دامداران و آب زیرزمینی آن جهت استفاده شرب اهالی است، خطرات و مشکلاتی جدی برای  سلامتی و زیست اهالی این روستا و روستاهای همجوار و دامهایشان ایجاد کرده است.  دهستان مرغا مشتمل بر پنجاه و دو روستاست که معیشت جمعیت این روستاها از راه کشاورزی و دامداری تامین می شود. این مساله در کنار کم آبی و یا بی آبی و تخریب های دیگر محیط زیستی از جمله موضوعات اعتراضات مردم در این روستاها و در شهرها و روستاهای مختلف خوزستان و نیز در سطح سراسری است.  جمهوری اسلامی در قبال معیشت و سلامت مردم مسئول است.

 کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷ آپریل ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *