تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر

روز ۲۸ فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض و بخاطر وضعیت معیشتی خود دومین تجمع اعتراضی خود در سال ۱۴۰۱ را برای پیگیری مطالباتشان برگزار کردند. این تجمعات در شهرهای رشت، کرمانشاه، مشهد، بجنورد، ایلام، اراک، اردبیل و کرج مقابل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در کرمانشاه بازنشستگان با پهن کردن سفره خالی و با شعارهای “بازنشسته به پا خیز، برای رفع تبعیض”، و “سفره ما خالیه، جیب اونا عالیه”، اعتراض خود را به بی پاسخ ماندن خواستهایشان و به فقر و بی تامینی اعلام کردند.

اعتراض بازنشستگان به ادامه مشکلات معیشتی و بدتر شدن هر روزه وضعیت زندگی و معاششان است.

تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، پرداخت عیدی برابر دو ماه حقوق و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه هایشان است.

اعتراض به فقر و فلاکت و تبعیض ها و نابرابریها ، اعتراض به اختلاس ها و دزدی ها و سرکوبگری های حکومت و دفاع از زندگی و معاش، محور مشترک همه این اعتراضات است. روز جهانی کارگر که نزدیک میشود میتواند روز نماد اتحاد سراسری بازنشستگان و معلمان و بخشهای مختلف کارگران در ایران حول خواستها و اعتراضات سراسری شان باشد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷ آوریل ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *