ادامه تجمع کارگران اداره آب و فاضلاب بهبهان، تجمع کارگران بیکار در ماهشهر و اعتراض وسیع به حکم صادره برای رسول بداقی معلم معترض

  • روز ۲۸ فروردین کارکنان بخش‌های مختلف اداره آب و فاضلاب بهبهان در اعتراض به عدم دریافت حقوق بهمن و اسفند ۱۴۰۰ و همچنین عیدی آخر سال خود برای دومین روز دست به تجمع زدند.
  • روز ۲۷ فروردین گروهی از جوانان بیکار در ماهشهر با فریاد یا مرگ یا زندگی مقابل درب پتروشیمی های منطقه تجمع کردند و جویای کار شدند. در حالیکه جوانان بیکار اعتراضشان به بیکاری و بی تامینی مطلق شان است جریاناتی با همدستی کارفرمایان و حکومتیان تلاش میکنند تحت عنوان کارگر بومی و غیر بومی میان کارگران تفرقه بیندازند و جهت اعتراضات آنان را از کل سیستم فقر و فلاکت و چپاول و دزدی حاکم منحرف کنند، و با تفرقه افکنی و براه انداختن کشاکش بومی و غیر بومی، بخشهای مختلف کارگران را روبروی هم قرار دهند. باید در مقابل این تفرقه افکنی ها ایستاد و هوشیار بود. همه افراد بدون درآمد و کم در آمد باید از مقرری ماهانه مکفی که کفاف زندگی شان را بدهد برخوردار شوند. از جمله بیمه بیکاری مکفی حق مسلم همه کارگران بیکار اعم از زن و مرد است. همچنین تحصیل و درمان رایگان و داشتن حق مسکن از جمله حقوق مسلم تک تک شهروندان است.
  • بنا بر خبر منتشر شده از سوی رامین صفرنیا وکیل رسول بداقی زندانی سیاسی سابق و از اعضای هیات مدیره ی کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، در دادگاه بدوی او به پنج سال زندان محکوم شده است. رسول بداقی به اتهام …به چهار سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی به یک سال حبس محکوم شده است. رسول بداقی همچنین به منع خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استانهای هم جوار به مدت دو سال محکوم شده است. این حکم با موجی از اعتراض در میان معلمان، بازنشستگان و فعالین اجتماعی روبرو شده است. از جمله در اعتراض به آن تشکلهای معلمان در شهرهای مختلف و اتحاد بازنشستگان ایران طی بیانیه ای آنرا شدیدا محکوم کرده و با اعلام اینکه ما همه بداقی هستیم انزجار خود را از این سرکوبگری ها اعلام کرده اند. همچنین شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، معلمان را جهت پیگیری مطالبات خود برای ساعت ده صبح روز اول اردیبهشت به تجمع سراسری فراخوانده است. یک موضوع اعتراض معلمان تشدید فشار های امنیتی، ادامه بازداشت معلمان دربند و پرونده سازهای امنیتی و صدور احکام زندان برای معلمان معترض است. اعتراضات معلمان یک سنگر مهم جنبش کارگری و کل جامعه است و باید با اعتراض گسترده به این سرکوبگریها از خواستها و مبارزات آنان حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷ آپریل ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *