2

زنان و قافیه تنگ امام جمعه ها

2

فرح صبری:
جمهوری اسلامی و جانوران ریز و درشت آن سالهاست که مضحکه و ریشخند دست مردم کوچه و بازار بوده اند اما در پس این اراجیفی که حکومتیان تحویل مردم میدهند و جوک ها و لطیفه هایی که بین مردم دست بدست میشود، جنگی بسیار جدی و عمیق در جریان است.
جماعت امامان جمعه که بلندگویان و برگزیدگان بیت رهبری هستند، هر روز اراجیف تازه ای را بر زبان میاورند. چندی پیش یکی از این اصحاب کهف در برابر صف اراذل و اوباش نماز جمعه شان گفت: “مردانی که زنانشان بدحجاب هستند از زنانی که اینجا نشسته اند پست ترند! هر چند تا مدتها همین جمله ی ملکوتی! حاج آقا باعث خنده و سرگرمی مردم بود، اما این صحبتها بار دیگر اوج عقب ماندگی، زن ستیزی، وقحت و کثافت این جانور را ماقبل تاریخ را نشان می داد.
به تازگی نیز حسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار از استان کرمان، اظهار فضل نموده اند که: “مردانی که زنان آنها با آرایش بیرون میروند حقشان است که دیوث نامیده شوند.” واقعا قافیه که تنگ آید امام جمعه به جفنگ آید! این مزخرفات بجز لمپنیسم و فرهنگ کثیف حوزه علمیه چیزی را نشان نمی دهد. وی در پاسخ خبرنگاری که دلیل این ناسزا گویی را میپرسد خود را به دامن جدش پیامبر می چسباند و فی البداهه از کیسه ی مزخرفاتش یک حدیث بیرون میاورد که: کسانی که آرایش میکنند، لباس نازک می پوشند، این ناسزا به انها برمیگردد.” ایشان در واقع تاریخ لمپنیسم را بیان می کند که به پیامبران و اولیا اله برمیگردد. این امام جمعه “پوشش نامناسب” زنان را سلب آزادی دیگران میداند و در پاسخ به خبرنگارکه می پرسد چگونه آرامش مردان به پوشش زنان ربط پیدا میکند، میگوید: “ما باید از ابتدا بپذیریم که زنان و مردان چه تفاوت هایی دارند و در دنیا هم از لحاظ علمی ثابت شده است مردان در مواجهه با زنان بی حجاب و بدحجاب، تحت فشارهای روحی و جسمی قرار میگیرند!
وی معتقد است به بهانه ی آزاد بودن زنان در انتخاب پوششان نمیتوان آزادی مردان را سلب کرد در حالیکه برعکس آن رواست و برای ملاحظه حال مردان اسلامی که به قول ایشان به لحاظ فیزیولوژیک
از حالت انسانی متفاوت هستند باید آزادی زنان را سلب کرد و البته این نگاه سکسیستی و سادیستی اسلام به زن است و باید اجرا شود!
براستی که این دلقک حیا را خورده و شرم را قی کرده است که میتواند چنین مزخرفاتی را بر زبان آورد. و پاسخ جوانها به این پرسش این است که اسلام را نمیخواهیم بساطتتان را جمع میکنیم تا بتوانیم همانند انسانهایی مدرن و ازاد زندگی کنیم! این جانوران اسلامی را که با دیدن آزادی زنان تحت فشار قرار میگیرند باید تحت درمان قرار داد تا زن را بعنوان یک انسان ببینند و تحمل آزادی دیگران را داشته باشند.
وی در باره اینکه ایران یکی از بزرگترین وارد کنندگان لوازم آرایشی است و این که زنان بنا به محدودیتهای پوششی به طور افراطی از لوازم آرایشی استفاده میکنند میگوید: “علاقه داشته باشند ولی برای همسرانشان، برای نامحرم آرایش کنند خلاف دستورات اسلام است.”
البته این جناب امام جمعه نمیخواهد برای واردات لوازم آرایشی که سود های کلانی را به جیب خودشان جاری میکند خرده ای بگیرد ولی دردش زنان هستند که خودشان را انسانهای آزادی به حساب میاورند و علیرغم تمام بگیر و ببند هایی که تحت عنوان گشت های ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با زنان تدارک دیده اند، کوتاه نمیایند و حاضر نیستند مانند برده های زرخرید حجله های مردانه در کنج خانه ها تحت امر شوهرانشان باشند و به قول ایشان تنها در خانه برای شوهرانشان آرایش کنند و خدمات بدهند. شما از اینکه زنان را با چنین عزم راسخ با چهره های بشاش و آرایش شده و پوششی که دیگر شباهتی با حجاب اسلامیتان ندارد و با قامتی افراشته میبینید، به وحشت میافتید. شما میخواهید نیمی از جامعه را تحت عنوان زن بودن به موجودات بی اختیاری بدل کنید که حتی در انتخاب لباس و قیافه خودشان هم نمیتواند اراده ای داشته باشند.
زهی خیال باطل! زنان سالها ست که با شما جنگیده اند از زمانی که تنها با بیرون بودن چند تار مو زنان را کتک میزدید و اسید میپاشید و زندان میکردید و شلاق میزدید تا امروز که از شدت خشم سر و صورت خودتان راچنگ میزنید و کاری از دستتان بر نمیاید. مدلهای مختلف شمشیرهایتان را امتحان کرده اید. شمشیری که با پنبه اصلاحات سر میبرید و شیخ خندان را با عبای شکلاتی تزیین کرده بودید تا شمشیر زهر آلود احمدی نژاد که با اطوارهای کریه المنظر قرون وسطائیش قصد داشت صدای هر جنبنده ای را با کهریزک پاسخ دهد، اما جواب نگرفتید و این قدرت مبارزه مستمر و پیگیر زنان بوده است. گشت های ارشاد و حمله به زنان و جوانان امر تازه ای نیست که شما نوید آن را میدهید شما امروز با نسلی روبر هستید که در این مناسبات بدنیا آمده است و راه مبارزه با شما را به خوبی میداند و هنجارهایتان را زیر قدمهای استوارش له خواهد کرد.
و این شما هستید که باید سطح مطالباتتان را از دولت آینده پایین بیاورید و توقع بیجا نداشته باشید که کاری را که شما در ۳۴ سال سرکوب خونین نتوانستید به انجام برسانید، این کلید دار بخت برگشته که هنوز نیامده مردم برایش خط و نشان میکشند، از پس آن بر بیاید. بی شک مسئله اصلی زنان از دولت آینده و بد حجابی و بی حجابی خواهد گذشت، بلکه این فریاد برابری کامل زن و مرد به همراه جنبش انقلابی مردم ایران است که بساط اسلامتان را برخواهند چید و شما را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *