تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد و مخابرات

روز ۲۲ اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی برای پیگیری مطالبات خود و در ادامه “یکشنبه های اعتراض” در شهرهای مختلفی چون کرمانشاه، رشت، تبریز و اردبیل تجمع کردند. در این تجمعات بازنشستگان با شعار فریاد، فریاد، از اینهه بیداد صدای اعتراضشان را بلند کردند. این تجمعات مقابل ادارات تامین اجتماعی برگزار شد.

تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، پرداخت عیدی برابر دو ماه حقوق و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه هایشان است.

در این روز همچنین بازنشستگان فولاد مثل هفته های گذشته و با مطالبات مشابه بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، اصفهان و دامغان در مقابل دفاتر صندوق بازنشستگی تجمع داشتند و پیگیر مطالباتشان شدند.  

تجمع دیگر در این روز از سوی بازنشستگان مخابرات در تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان و وضعیت نامناسب معیشتی و مستمری‌های نازل، برگزار شد. آنها در این روز با راهپیمایی بسوی وزارت مخابرات رفته و آنجا گرد آمدند و شعارهای اعتراضی خود را سر دادند.  شعارهای اعتراضی آنها از جمله عبارتند بودند از “وزیر بی لیاقت، استعفا، استعفا”، ” فریاد، فریاد، از اینهه بیداد”، ” روزنامه، رسانه، کجائید، به داد ما بیایید”، ” اجرای  آیین نامه حق مسلم ماست. تجمع قبلی بازنشستگان مخابرات بطور سراسری و در پانزده شهر در هفدهم اسفند برگزار شد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳ مارس ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *