خطاب به مردم جهان: با خواست قطع فوری جنگ از مردم اوکراین حمایت کنید!

تهاجم نظامی دولت روسیه به اوکراین به یک فاجعه انسانی هولناک برای مردم اوکراین  تبدیل شده است. خانه و کاشانه مردم و حتی بیمارستان ها مورد هدف قرار می گیرند، مردم بی دفاع بیرحمانه کشتار می شوند، چند میلیون نفر آواره شده اند و زندگی مردم از هم پاشیده شده است.

مسئول مستقیم و بلافاصله این وضع دولت روسیه و شخص پوتین است که با تهاجم نظامی به اوکراین رنج و درد وصف ناپذیری را به مردم این کشور تحمیل کرده است. این جنگ چه به دلیل زمینه های بروز آن و اهدافی که در آن دنبال می شود و چه به دلیل فجایع انسانی ناشی از آن قویا محکوم است و باید بی درنگ متوقف شود. هر ساعت ادامه جنگ به معنای کشتار و خانه خرابی و آوارگی بیشتر مردم اوکراین است.

ما مردم جهان را فرا می خوانیم که ضمن حمایت از مردم اوکراین و مقاومت آنها در برابر ارتش اشغالگر روسیه، با بلند کردن این خواستها برای پایان دادن به جنایت و توحشی که یک درصدی های دنیا برای مردم بوجود آورده اند وارد عمل شوند:

         آتش بس فوری و قطع بیدرنگ جنگ

         خروج نیروهای روسیه از اوکراین

         برسمیت شناختن حق حاکمیت مردم اوکراین

         حمایت از از اعتراضات ضد جنگ در روسیه

         نه به میلیتاریسم و فضای نظامی گری

         انحلال پیمان نظامی ناتو

         خلع سلاح هسته ای

جنبش ضد جنگ باید با صدای بلند اعلام کند که قطع این جنگ و جنایت بر هر نوع مصلحت و هدف و مانور و تانگوی سیاسی بین دولتها پیشی می گیرد. ما اطمینان داریم که با حضور میلیونی مردم دنیا در میدان عمل و با طرح و پیگیری این خواستها نه فقط جنگ خانمانسوز امروز می تواند فورا پایان یابد بلکه زمینه های مساعدی فراهم خواهد آمد تا از جنگهای مشابه آتی نیز جلوگیری شود. عروج قطب سوم یعنی جهان متمدن تنها تضمین تغییر جهان به جهانی ایمن و فارغ از جنگ برای همه شهروندان دنیا خواهد بود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹ مارس ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *