۱۵ اسفند: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چندین شهر

روز پانزدهم اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه روزهای اعتراض یکشنبه های خود جهت پیگیری مطالباتشان در شهرهای مختلفی چون شوشتر، اراک،  کرمانشاه، قزوین، کرمانشاه،  تبریز، شیراز، کرمان و اصفهان در مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: “تورم میخورد حقوق بازنشسته”، “دستهای ما خالیه، وضع شما عالیه”، “وعده وعید کافیه ،  سفره ما خالیه “، “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”،  “تا حقمون نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “خواسته ما یک کلام، فقط صدور احکام”، و “بس است فریب مردم”، “تامین اجتماعی، چه نام اشتباهی”.  

در این روز همچنین بازنشستگان فولاد و معدن در ادامه اعتراضاتشان در شهرهای اهواز، اصفهان، البرز غربی، و تهران مقابل صندوق های بازنشستگی در این شهرها تجمع داشتند.

تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، پرداخت عیدی برابر دو ماه حقوق و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در قطعنامه هایشان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۶ مارس ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *