به یاد نادر بکتاش

انترناسیونال ۶۱۶

علی جوادی:

دوست دارم درگذشت نابهنگام نادر بکتاش را یکبار دیگر به خانواده، دوستان، تمامی همرزمانش، به تمامی فعالین کمونیسم کارگری، به تمامی کسانی که برای یک دنیای بهتر تلاش میکنند، عمیقا تسلیت بگویم. فقدان و در گذشت نادر بکتاش یک ضایعه برای جنبش کمونیسم کارگری و جنبش آزادی و رهایی انسان است.

نادر بکتاش جایگاه قابل توجه و قابل تحسینی در مبارزه برای پیشبرد اهداف اجتماعی جنبش کمونیسم کارگری داشت.

زمانیکه بلوک شرق سقوط کرده بود. و خیل عظیم روشنفکران تازه دمکرات شده پرچم تهاجم علیه کمونیسم و برابری طلبی و آزادیخواهی را برافراشته بودند، نادر بکتاش در سنگر کمونیسم کارگری با قلم توانای خود به مقابله با این تهاجم سیاسی پرداخت. از اهداف انسانی کمونیسم کارگری قاطعانه دفاع کرد. از کمونیسم و آزادیخواهی دفاع کرد و مقهور و تسلیم زرادخانه تبلیغاتی سرمایه داری پیروز نشد.

نادر بکتاش یک چهره سرشناس کمونیسم کارگری بود. مبارزه فراموش ناشدنی ای در مقابله علیه جنبش ارتجاعی دوم خرداد، علیه اصلاح طلبان حکومتی به پیش برد. زمانیکه تمامی جریانات ملی – اسلامی و بخشهای وسیعی از اپوزیسیون راست و ارتجاعی در زیر چتر ارتجاعی دوم خرداد بسیج شده بودند و تلاشی همه جانبه ای را همگام با جناحی از رژیم اسلامی برای حقنه کردن این پروژه ارتجاعی به جامعه دنبال میکردند، زمانیکه لشگر روشنفکران شرق زده و اسلام زده پرچم دوم خرداد را برافراشته بودند و رسانه ها و دول غربی بلندگوهای خود را در اختیار این جریانات قرار داده بودند، نادر بکتاش در صفوف حزب کمونیست کارگری قاطعانه به جدال با این اردوی مدافعان بی شرم و حیای رژیم اسلامی رفت. زمانیکه این جریانات تلاش میکردند هیولای اسلامی را بزک کرده و بخورد جامعه دهند، نادر با بیانی استوار و زمینی در مقابلشان ایستاد. ماهیت ارتجاعی سیاست دوم خرداد را که از زبان چهره های ادبی و سیاسی این جنبش بیان میشد، قاطعانه نقد کرد. نقد تیز و موثر نادر بکتاش در این دوره تاثیر بسزایی در پیشروی جنبش کمونیسم کارگری در این جدال سرنوشت ساز و تاریخی داشت. از این تلاشها، از این مجموعه باید به عنوان یک در افزوده در تاریخ جنبش کمونیسم کارگری در عرصه جدالهای اجتماعی نام برد.

ما کمبود نادر بکتاش را در کنارمان احساس میکنم. از دست رفتنش برای تمام ما که در صفوف حزب کمونیست کارگری در کنار هم مبارزه کردیم، یک ضایعه است. جایش همیشه خالی است. یادش همیشه گرامی است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *