ادامه اعتصاب در کاغذ پارس هفت تپه، تجمع کارگران قراردادی نیشکر هفت تپه و پایان موقت اعتراضات کارگران معدن طرزه

ششمین روز از اعتصاب کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت‌تپه

روز ۱۰ اسفند کارگران پیمانی کارخانه کاغذ پارس هفت‌تپه در ششمین روز از اعتصاب خود در اعتراض به عدم امنیت شغلی و سطح نازل حقوقهایشان  بار دیگر در محوطه شرکت دست به تجمع زدند. حدود ۸۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه با سوابق بین ۱۰  تا ۲۵ سال در استخدام پیمانکار هستند. این کارگران خواستار کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قراردادهای کاری خود هستند. در پاسخ به کارگران معترض، اداره کار شوش اعلام کرده است که  درخواست حذف پیمانکار در حوزه وظایف آنها قرار ندارد و باید  با توافق طرفین کارگر وکارفرما حل و فصل شود. کارگران نیز خشمگین از این پاسخ به اعتراضشان ادامه میدهند.

پایان موقت اعتراضات کارگران معدن طرزه

روز ۹ اسفند کارگران معدن طرزه بعد از یک هفته اعتراض موقتا به اعتراض خود پایان دادند.  اعتراض این کارگرن به کار پیمانی، سطح نازل حقوقها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است. یک خواست فوری این کارگران حذف پیمانکاران و دائمی شدن قراردادهای کاری شان است.  به گفته این کارگران، کار در معدن بازی با جان است و آنها هر روز جان خود را در معرض خطر قرار میدهند و در قبال آن مزد ناچیزی دریافت میکنند. کارگران اعلام کرده اند که اگر به خواستهایشان جواب داده نشود، در اشکالی گسترده تر اعتراضشان را به جریان خواهند انداخت.  

تجمع اعتراضی کارگران قراردادی نیشکر هفت تپه

روز ۹ اسفند کارگران فصلی نیشکرهفته تپه در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و به پایان رسیدن موعد قراردادهایشان  تجمع کردند و با شعار دادن  خواستار تمدید قراردادهایشان شدند. کارگران فصلی نیشکر هفت تپه بارها در رابطه با این موضوع و دائمی شدن قراردادهایشان تجمع و اعتراض داشته اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱ مارس  ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *