اعتصاب و اعتراض در متروی تهران، معدن طرزه، پالایشگاه آبادان، ادامه اعتراض کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی و تداوم تجمع اعتراضی معلمان حق‌التدریسی

فراخوان  راهبران خطوط هفتگانه مترو تهران به اعتصابی سه روزه

راهبران خطوط هفتگانه متروی تهران  در اعتراض به وضع نابسامان معیشتی و شغلی از جمله عدم اعمال گروه شغلی و جلوگیری از شرکت آزمون پایه یک برخی از همکاران راهبرشان  به بهانه های بی پایه  از روز شنبه ۷ اسفند  برای مدت ۳ روز فراخوان به اعتصابی اخطاری  داده اند. در این سه روز این کارگران در محل حاضر میشوند اما در اعتصاب خواهند بود.  کارگران مترو یک بخش خدماتی مرتبط با بخشهای مختلف مردم هستند و اعتراض آنها نیز به زندگی همه شهروندان مربوط است باید به هر شکل ممکن از آنها حمایت کرد.  

تداوم اعتراض کارگران معدن زغال‌سنگ طزره همراه با خانواده ها

صبح روز شنبه هفتم اسفندماه شماری از کارگران پیمانکاری زغال‌سنگ طزره بعد از چندین روز اعتراض و مبارزه بخاطر نداشتن امنیت شغلی و استخدام های پیمانی و سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت ها به همراه خانواده‌هایشان در مقابل ساختمان شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی تجمع کردند و بر خواسته‌های خود تاکید نمودند.   ۷۰۰ کارگر پیمانی معدن طرزه خواهان حذف شرکت های پیمانکاری و استخدام دائمی در کار هستند. این کارگران همچنین اجرای طرح طبقه بندی را بهبودی هر چند ناچیز در سطح دستمزدهایشان دانسته و خواستار انجام فوری آن هستند.. اعتراض این کارگران به  قراردادهای موقت برده وار و شرایط سخت کاری و معیشتی است. “پیمانکار حیا کن مجموعه را رها کن” از جمله شعارهای اعتراضی آنها در تجمعاتشان بوده است. شرکت خانواده های کارگری در اعتراضات یک سنت بسیار مهم و موثر است که باید آنرا گسترش داد.

اعتراض و اعتصاب کارگران پتروشیمی آبادان

روز پنجشنبه  ۵ اسفند  کارگران پتروشیمی آبادان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهایشان تجمع کردند. گفتنی است که  بعد از اعتراضات پی در پی این کارگران، روز چهارم اسفند  تفاهم‌ نامه‌ای از جانب مدیریت در بورد شرکت نصب گردید که به کارگران اطمینان می‌داد به حق و حقوق خود خواهند رسید.  اما به گفته کارگران این تفاهم نامه هیچگونه امضایی ندارد و به آن اطمینان ندارند و میگویند مدیریت باید رسما پرداخت حقوق کارگران را تضمین نماید. به همین دلیل اعتراضات ادامه دارد. کارگران در تجمع روز پنجم اسفند با شعارهای کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد، و مرگ بر ستمگر صدای اعتراض خود را بلند کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

سومین روز اعتراض کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی

روز شنبه هفتم اسفندماه کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و دیگر مطالبات خود برای سومین روز متوالی در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات تبریز تجمع کردند. این کارگران همچنین به  بخشنامه جدید مدیر عامل در مورد بازنشستگی کارکنان که  در واقع بازنشستگی اجباری آنان است اعتراض دارند. کارکنان مخابرات آذربایجان شرقی اعلام کرده اند که اگر به خواستهایشان پاسخ داده نشود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

تداوم تجمع اعتراضی معلمان حق‌التدریسی

روز شنبه هفتم اسفند جمعی از معلمان حق‌التدریسی (قبول شدگان مرحله‌ی سوم دانشگاه فرهنگیان)، در اعتراض به دریافتی پایین و صادر نشدن احکام استخدامی خود مجدداً مقابل مجلس دست به تجمع زدند. استخدام دائمی معلمان قرارداد موقت یکی از بندهای مهم قطعنامه های  اعتراضی معلمان در اعتراضات سراسری آنهاست. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۶ فوریه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *