aleye edam

به بساط آدمکشی حکومت اسلامی باید پایان داد

aleye edam
جمهوری اسلامی در عرض چند هفته گذشته بیش از صد نفر را اعدام کرده است. هزاران دیگر نیز محکوم به اعدام هستند و هر لحظه ممکن است اعدام شوند. وضعیت تکان دهنده ای برای زندانیان بویژه برای در زندان رجائی شهر حاکم شده است. هر انسان آزاده ای و هر سازمان و حزب مخالفی باید علیه این شرایط دست به اقدامی بزند.
این حکومت اعدام است و از بدو سر کار آمدن تا کنون حتی یک روز ماشین اعدام و جنایتش متوقف نشده است. اما در مقاطعی که بحرانش عمیقتر و یا خطر بپاخاستن مردم جدی تر میشود، دستگیری ها و اعدام ها را گسترش میدهد تا خطر را ار سر بگذراند. این بار نیز جنب و جوش بیشتری در جامعه شروع شده و انتخابات کذائی ریاست جمهوری بحران حکومتی را عمیق تر کرده است و رژیم با شدت بخشیدن به اعدام ها میخواهد راه را برای ادامه حياتش در دوره آتي هموار كند.
قربانیان این دوره “محکومین مواد مخدر” از معتادان تا فروشندگان خرده پای مواد مخدرند، یعنی جوانانی که بیکاری و فقر و بی آیندگی آنها را به این دام کشانده است. بزهکاران هستند که شرایط خفت بار حاکم آنها را به کار خطائی کشانده است. زندانیان عقیدتی هستند که یا اسلام را طرد کرده اند و یا معتقدین به مذهب دیگری هستند. و یا صاف و ساده کسانی که مرتکب هیچ “جرمی” نشده اند و به دليلي به دام جانيان اسلامي افتاده اند و در بیدادگاه های حکومت به اعدام محکوم شده اند.
واقعیت این است که دوره احمدی نژاد با بی آبروئی و بحران بیشتر رژیم تمام شد و اکنون روحانی قرار است بخشی از اهرم قدرت را در دست بگیرد تا بر متن چنین شرایطی دور دیگری از فقر و بیحقوقی و سرکوب را به جامعه تحمیل کند. رفسنجانی ها و خاتمی چی ها، حتی زندانیان این جناح، دم گرفته اند که وقت طرح خواست و مطالبه ای نیست، صندوق ها خالی شده و مردم انتظار تغییری در زندگی شان نداشته باشند و به روحانی فرصت بدهید، الان وقت بهبود شرایط اقتصادی نیست، حتی وقت طرح مطالبه آزادی چهره های این جناح نیست و جناح دیگر همین هدف را با آدمکشی و سرکوب بیشتر در پیش گرفته است. اوباش حکومت میدانند که حكومتشان در بن بست كامل است و جامعه در آستانه یک خیزش بزرگ قرار گرفته و هر جناحی برای بقای عمر ننگین این حکومت به راهی متوسل شده است. جامعه باید بلند شود و کل این اوباش مرتجع و آدمکش و ضد انسان را به شکست بکشاند و راه سرنگونی شان را هموار کند.
مبارزه علیه اعدام امروز یک جبهه مهم مبارزه سیاسی و طبقاتی است. دار و دسته های مختلف حکومت، بقای خود و تداوم و تشدید بساط استثمار و چپاول را در اعدام های بیشتر میبینند و مردم باید تلاش کنند این اهرم را از حکومت اسلامی بگیرند و جبهه خود را برای پایان دادن به کل این بساط تقویت کنند. امروز مبارزه علیه اعدام، علیه بیحقوقی کلیه زندانیان سیاسی و عادی و تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی وظیفه مبرمی برای تمامی نیروهای آزادیخواه است.
حزب کمونیست کارگری کارگران و مردم آزادیخواه، احزاب و سازمانهای مخالف حکومت، فعالین سیاسی و فعالین مدیای اجتماعی را به تلاشی همه جانبه برای مقابله با جمهوری اسلامی، دار و دسته های مختلف آن و ماشین آدمکشی اسلامی فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ تیرماه ١٣٩٢، ١٣ ژوئیه ٢٠١٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *