کارگران فولاد دوباره به میدان می آیند – فولاد، شهرداری، اتحاد، اتحاد

کارگران  فولاد اهواز روز ۲۵ بهمن برای دومین روز  مقابل استانداری شهر تجمع و اعتراض کردند.  در این روز کارگران با سردادن شعار فولاد بیدار است از تبعیض بیزار است، صدای اعتراض خود را بلند کردند. فریاد شعارهای کوبنده کارگران بر فضای شهر طنین انداخته بود.  یک نگرانی۳۰۰۰ کارگر فولاد تعطیلی تولید و به خطر افتادن امنیت شغلی شان است.  خواستهای کارگران فولاد اهواز عبارتست از: افزایش دستمزدها و ارتقاء سطح معیشت، برخورداری از حق بدی آب و هوا، تامین مواد اولیه و راه اندازی تولید در تمامی بخشها، و تهیه و تامین تجهیزات لازم برای بازسازی و نوسازی خطوط تولیدی.

یک مطالبه دیگر کارگران فولاد قراردادی شدن کارگرانی است که تحت پیمانکاری شفق راهیان اکسین مشغول بکار هستند و قراردادهای آنان موقت بوده و حداقل دستمزد را دریافت می کنند. شرکت شفق وابسته به تعاونی فاسد و غارتگر ایثارگران است که سالهاست امور مختلفی از فعالیتهای گروه ملی فولاد به این شرکت واگذار شده است. شرکت شفق ۶۰۰ کارگر دارد و از دو سال پیش بصورت قرارداد موقت کار میکنند. کارگران فولاد مدیریت شفق را وابسته به مافیای فولاد و کارگزار رسمی باند مافیا در فولاد میدانند و بنابراین یک خواست مهم و اساسی آنها کوتاه شدن دست این شرکت صوری از سفره کارگران است. کارگران فولاد در این روز در ادامه حرکت اعتراضی خود به مقابل ساختمان شرکت شفق رفتند و در آنجا علیه پیمانکار مافیایی شفق شعار اعتراضی سر دادند.  

در این روز همزمان کارگران شهرداری نیز در همان مکان تجمع کردند و با شعار فولاد، شهرداری اتحاد اتحاد، صحنه پرشوری از اتحاد و همبستگی را به نمایش گذاشتند. روز ۲۵ آذر همچنین ۳۵ کارگر اخراجی نورد لوله اهواز در این محل تجمع کرده و خواهان بازگشت به کار شدند. سابقه این کارگران از ۴ الی ۴۵ سال تا ۱۵ سال است و حدود یک ماه پیش بیش از ۵۰ کارگر این کارخانه ناگهانی اخرج شدند که زیر اعتراض کارگران تنها چند نفرشان به سر کار برگشتند و مابقی کارگران اخراجی بلاتکلیف هستند. کارگران نورد لوله در این روز ابتدا مقابل شرکت تجمع داشتتند و بعد به تجمع خود در مقابل استانداری ادامه دادند.

به این ترتیب کارگران سه مرکز کارگری بطور متحد و همزمان یک حرکت مهم را شکل دادند و در مقابل استانداری در این روز چهره شهر اهواز را تغییر داده و همبستگی مبارزاتی کارگران را ابراز کردند و این الگویی برای اعتراضات کارگری در تمام شهر ها و  برگزاری تجمعات همزمان و متحد با یکدیگر است. ما همه خانواده های کارگری را نیز به شرکت در تجمعات فرا میخوانیم. شرکت وسیع خانواده های کارگری در تجمعات این کارگران میتواند به این حرکت متحدانه ابعاد موثرتری بدهد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴ فوریه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *