تجمع بازنشستگان نیشکر هفت تپه، اعتصاب معلمان حق التدریسی، تجمعات معلمان در همبستگی با معلمان زندانی و تجمع کارگران سیمان سپاهان

تجمع جمعی از بازنشستگان شرکت نیشکر هفت ‌تپه

ساعت ۹ صبح روز ۲۳ بهمن بازنشستگان سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن بخشی از سنوات شغلی خود پس از منع ورود به شرکت توسط حراست، اقدام به بستن درب بهره برداری نموده و سپس در مدیریت شرکت تجمع کردند.

اعتصاب و تجمع معلمان حق التدریسی

روز شنبه ۲۳ بهمن ماه بیش از سیصد معلم حق التدریسی مرحله سومی با تعطیل کردن کلاس‌های درس در مقابل ساختمان وزارت آموزش پرورش در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار استخدام رسمی شدند. اعتراض آنان به عدم صدور احکام استخدامی است که در سال ۹۷ به تصویب مجلس رسیده است و خواستار پیگیری مطالباتشان هستند. این معلمن علیرغم سال‌ها سابقه کار، همچنان ماهیانه ۲ میلیون تومان حقوق میگیرند و با معضلات معیشتی بسیار کار میکنند و هیچگونه امنیت شغلی ای ندارند.

معلمان در این تجمع شعار میدادند: “تا حکمم را نگیرم، سر کلاس نمیرم”، “قانون تصویب شده چرا اجرا نمیشه”، “وعده وعید نمیخوایم، صدور احکام میخوایم” . یک خواست قطعنامه های معلمان و فراخوان اعتراضی آنها برای روزهای سی ام بهمن و یکم اسفند ماه استخدام معلمان حق التدریسی است.

تجمعات معلمان در همبستگی با معلمان زندانی

یک خواست فوری معلمان آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است و این مطالبه بندی از قطعنامه های آنها و یک محور مهم فراخوان آنها به تجمعات سراسری بزرگ برای روزهای ۳۰ بهمن و سوم اسفند ماه است. در همین راستا معلمان برای آزادی همکاران در بند خود تلاش میکنند و میکوشند که همبستگی خود را با آنها اعلام کرده و پیگیر مطالباتشان باشند. از جمله در روز ۲۳ بهمن اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و شماری از فعالین کانون صنفی تهران و البرز تجمع کرده و با در دست گرفتن عکس معلمان زندانی خواستار آزادی آنها شدند. یک اعتراض معلمان به صدور حکم چهار سال و شش ماه حبس برای جعفر ابراهیمی بارزس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی است. خواست معلمان مختومه شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده است.  حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از خواستها و اعتراضات معلمان بر آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی تاکید دارد.

تجمع کارگران سیمان سپاهان

روز ۲۳ بهمن‌ماه، کارگران سیمان سپاهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی، دستمزد پایین و عدم امنیت شغلی وخلف وعده ها برای چندمین بار دست به تجمع زدند. تجمع قبلی انها در ۱۷ بهمن برگزار شد.

حزب کمونیست کارگری ایران ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲ فوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *