یکشنبه ۱۰ بهمن: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد

روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در اعتراض به سطح نازل حقوق و مستمری‌ها و مشکلات بیمه ای و وضعیت بد معیشتی خود در چند شهر از جمله در  قزوین،  کرمانشاه، مشهد، خرم آباد، تبریز و اهواز مقابل اداره تامین اجتماعی تجمع کردند. در این تجمعات بازنشستگان با شعارهای “سفره ما خالیه، وعده وعید کافیه”، “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، صدای اعتراضشان را بلند کردند.

در همین روز بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اهواز و اصفهان نیز مثل یکشنبه های گذشته در اعتراض به وضع بد معیشتی و حقوقی خود در مقابل صندوق بازنشستگی این دو شهر تجمع کردند.  همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر و نیز درمان رایگان دو خواست کلیدی همه بخش های بازنشستگان است.

افزایش حقوق ها به بالای خط فقر اعلام شده ۱۲ میلیونی که  با توجه به رشد تورم امروز این رقم از سوی کارگران ۱۶ میلیون اعلام شده است، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها ودزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی  و آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته و آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله مطالباتی است که بارها بازنشستگان در سطح سراسری در تجمعاتشان اعلام کرده اند. در این اعتراضات بازنشستگان همچنین به لایحه ریاضتی حکومت اعتراض داشته و آنرا تعرضی به زندگی و معیشت خود میدانند. بازنشستگان با این مطالبات صدای اعتراض همه مردم هستند و مبارزات آنها شایسته وسیعترین حمایت هاست.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ بهمن ۱۴۰۰،  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *