رابطه با آمریکا و مشکل فساد سیستماتیک!

“ما گرفتار مسائلی در کشور هستیم که با ارتباط با آمریکا ممکن است بدتر شود. فساد سیستماتیک در ارتباط با آمریکا بدتر خواهد شد، اشرافی گری باعث می شود نوع تقاضای کالاهای مختلف تغییر پیدا کند و تولید به نفع طبقات ضعیف کاهش یابد؛ بر این اساس ارتباط با آمریکا این مسائل را در جامعه با مشکل بیشتری مواجه می کند.”

احمد توکلی

این بخشی از اظهارت دلواپسان هسته ای علیه برقراری رابطه با آمریکا است. اظهاراتی که ناخواسته هویت انگلی و پارازیتی کل  نظام اسلامی را برملا میکند. ایشان در واقع میگوید با براه افتادن سرمایه ها فساد و دزدی تشدید میشود و زندگی آیت الله های میلیاردر و آقازاده هایشان تجملی تر و اشرافی تر خواهد شد. یعنی همان کسانی که اخیرا خامنه ای به آنها هشدار داده بود که با اتومبیلهای صدها میلیونی و فوق لوکس شان در خیابانها نگردند و دل مردم را نسوزانند، میدان جولان بیشتری پیدا خواهند کرد!

این کاملا محتمل است. در این تردیدی نیست که دست اقتصاد مافیائی را باز بگذارید مافیائی تر خواهد شد! تمام هیاهوی دولت روحانی در مورد گشتن چرخ سرمایه ها در عالم واقع به معنای رونق یافتن بیشتر کار و کسب باندهای مافیائی حکومتی و دزدی و فساد بیشتر است. اما این یک مساله جناحی نیست. فساد سیستماتیک از بالا تا پائین، از بیت رهبری تا سرداران سپاه و تا وزارت نفت و بانکها و امامان جمعه را فراگرفته است. این نظام فاسد با تعامل و یا بدون تعامل با غرب علاج پذیر نیست. تنها باید مثل یک غده چرکین از جامعه کند و بدورش انداخت.  

 

انترناسیونال ۶۱۰

 

یادداشتهای هفته

 

حمید تقوایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *