رابطه گرانی، شکست مذاکرات، و اصحاب باتوم!

“مذاکرات شکست خورده است و دولت وحامیانش بدنبال مقصرمیگردند و دلیل اینکه یک شبه بنزین راحذف میکنند یا نان را گران میکنند اعمال فشار بیشتر به مردم به بهانه تحریم و متقاعد کردن مردم به هرنوع توافقی است”.

طائب رئیس قرارگاه عمار 

این هم نمونه ای از هذیانگوئی جلادان رژیم. این افاصات را طائب در جواب یک طلبه فیضیه قم که نظر او را در مورد کفن پوشیدن و به خیابان رفتن در اعتراض به مذاکرات حویا شده بود بر زبان رانده است. به نظر میرسد مذاکرات هسته ای زمین را زیر پای همه شان چنان داغ کرده است که هر پادوی دستگاه آدمکشی اسلامی نیز به تقلا افتاده است. این یکی اینطور  صلاح دیده است که در پاسخ به کفن پوشان اعلام کند مذاکرات شکست خورده و گرانی ها بعد از شکست مذاکرات شروع شده و در این میان دولت هم بدنبال مقصر است و هم در پی متقاعد کردن مردم به هر نوع توافقی!  

در جریان سرکوب اعتراضات توده ای سال ۸۸علی مطهری در مورد طائب که آن زمان یکی از فرماندهان نیروی بسیج بود نوشت:

“وقتی مدیریت بحران اخیر را بدست افرادی مانند طائب می دهیم که با باتوم ییشتر مانوس است تا فکر و عقل و تدبیر نتیجه همین خواهد بود.” باید به ایشان گفت زیاد نگران نباشند. در هر رژیم آدمکشی “فکرو تدبیر” بعهده مقامات بلندپایه تر است و سرکوب و جنایت در دست مسئولین نظامی و امنیتی! در جمهوری اسلامی هم نقشه و سیاست اعدام و بازداشت و سرکوب را ولی فقیه و وزرا و وکلا و امام جمعه ها طراحی میکنند و اجرایش را بدست امثال خلخالی ها و لاجوردی ها و  طائب ها میسپارند. فقط باید آمران به جلادانشان توصیه کنند که وارد معقولاتی مثل مذاکرات هسته ای و رابطه با غرب و غیره نشوند. ولی فقیه شان باندازه کافی در این مورد توی گل گیر کرده است و احتیاجی به اظهار نظر کسانی مثل طائب نیست.  تا آنجا هم که به مساله انس و الفت با باتوم مربوط میشود این خصوصیت کل نظام جمهوری اسلامی است و نه این یا آن جناح و دار و دسته امنیتی و نظامی و غیر نظامی اش. جمهوری اسلامی بدون باتوم و اعدام و زندان حتی یک روز هم سرپا نخواهد ماند.  

 

انترناسیونال ۶۱۰

 

یادداشتهای هفته

 

حمید تقوایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *