فراخوان بخش های مختلف بازنشستگان به تجمع

بازنشستگان آموزش و پرورش، بازنشستگان فولاد و معدن، و بازنشستگان وزارت بهداشت در اعتراض به پرداختهای نازل و وعده های عملی نشده و دیگر اجحافات، برای روزهای ۳ و ۴ و ۵ بهمن ماه اعلام تجمع و اعتراض کرده اند. از اعتراضات و خواستهای بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد:

فراخوان بازنشستگان فولاد و معدن

در ادامه یکشنبه های اعتراض بازنشستگان فولاد و معدن برای روز ۳ بهمن ماه به تجمع در مقابل ساختمان مرکزی صندوق فولاد واقع در تهران فراخوان به تجمع داده اند. به گفته این کارگران  با توجه به عدم پاسخگویی مقامات به درخواستهای  یکساله اخیرشان و عدم اجرای همان قوانین مصوبی که حکومت تصویب کرده و خلف وعده ها این تجمع برگزار خواهد شد.

فراخوان بازنشستگان آموزش و پرورش

بازنشستگان آموزش و پرورش به تجمع برای ساعت ده صبح روز  ۴ بهمن ماه  مقابل صندوق بازنشستگی  اعلام تجمع کرده اند. انجمن صنفی بازنشستگان کشوری و گروههای اتحاد بازنشستگان، و شورای بازنشستگان ایران، از این فراخوان حمایت کرده اند.

بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان

بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان در اعتراض به وضع بد معیشتی خود برای ساعت ده صبح روز ۵ بهمن ماه فراخوان به تجمع سراسری در مقابل مجلس اسلامی داده اند.  در این فراخوان بر این خواستهای فوری تاکید شده است:  تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلین ، و اجرای احکام صادره ضریب ۱.۱۵ درصد مورخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰. بازنشستگان وزارت بهداشت در پایان فراخوان خود با اعلام “همه با هم برای دادخواهی و مطالبه حقوق خود می آییم” بر عزم خود برای گرفتن مطالبات و برگزاری یک تجمع بزرگ تاکید کردند.

 اجرای همسان سازی حقوقها و  افزایش سطح آن به بالای خط فقر اعلام شده ۱۲ میلیونی و حق داشتن یک زندگی انسانی، درمان رایگان برای همه ،  پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و اعتراض به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده مطالبات سراسری همه بخش های بازنشسته است که بارها در تجمعاتشان آنها را فریاد زده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران ۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *