دنیا باید به حمایت از زندانیان سیاسی برخیزد! تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

با درگذشت بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان، که به دلیل اهمال آگاهانه جمهوری اسلامی عملا به قتل رسید بار دیگر توجه افکار عمومی دنیا به زندانیان سیاسی در ایران و خطراتی که متوجه جان آنها است جلب شده است.

در اعتراض به قتل بکتاش آبتین تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان اوین دست به اعتراض زده اند. ما قاطعانه از آنها حمایت میکنیم و ضمن تاکید بر آزادی کلیه زندانیان سیاسی، معلم زندانی، کارگر و دانشجوی زندانی، زنان زندانی و زندانیانی که بویژه خطر ابتلا به کرونا آنها را تهدید میکند، همه مردم در ایران و در سراسر جهان را به حمایت از زندانیان سیاسی در ایران فرا  می خوانیم.

اعضای کانون نویسندگان باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند و همه پرونده های آنها مختومه اعلام شود. آزادی بیان حق همه مردم است.

شهروندان غیر ایرانی و یا دو تابعیتی که توسط جمهوری اسلامی گروگان گرفته شده اند، از جمله نازنین زاغری باید بی قید و شرط آزاد شوند. هر نوع گروگان گیری موقوف!‌

زندانیانی که به کرونا مبتلا هستند یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست. باید از کلیه مجامع بین المللی به دلیل بیش از چهار دهه جنایت علیه بشریت اخراج شود.

از کلیه مجامع و نهادهای بین المللی، از انجمن های قلم و نهادهای حقوق بشری، از احزاب و سازمان های سیاسی، از اتحادیه های کارگری و همه نهادها و شخصیتهای انساندوست در سراسر جهان می خواهیم که جمهوری اسلامی را برای تحقق این خواست ها تحت فشار بگذارند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *