زیرساخت اقتصادی جمهوری اسلامی چیست؟

” آقای وزیر نفت ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس می‌دهد”.

سایت نفت ما

یعنی مبلغی معادل دوازده سال حقوق یک کارگر در آمد ماهیانه مدیر این شرکت نفتی است!  و این تازه مبلغی نیست که به عنوان حقوق به جناب مدیر میدهند بلکه جزء کوچکی از دزدی و ارتشا و چپاولی است که سر تا پای جمهوری اسلامی را فراگرفته است. این جزئی از افشاگریهای باندهای حکومتی از دزیهای باند رقیب است که تا کنون از هزارن میلیارد دلار دزی  و اختلاس و غیب شدن اموال بیت المال بقول خودشان “رونمائی” کرده اند. آخرین خبر در این مورد اظهارات وزیر دادگستر جمهوری اسلامی مبنی بر قاچاق بیش از ۵۵میلیارد تومان کالا و ارز از مبادی رسمی کشور است.

 این بار نوبت نماینده اردستان است که پته وزیر نفت دولت تدبیر و امید را روی آب بیاندازد. ایشان میگوید: “آقای وزیر نفت ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس می‌دهد، در حالی که این مدیر ۱۲ ماه سال ۱۴ ماهش در ایران است! حقوق و پاداش ۱۰۰ میلیونی یعنی حرکت به سمت اشرافی‌گری، فرد مورد نظر نه تخصص و نه توانایی دارد فقط نیروی آقای زنگنه و مطیع امر اوست. آقای زنگنه تمام اعوان و انصار خود را وارد حوزه نفت کرده و حیف و میل بیت‌المال اولویت وی شده است.

باید به نماینده اردستان گفت این اولویت همه دار و دسته های حکومتی است. همه باندهای مافیائی حاکم از بیت رهبری تا رفسنجانی و از سپاه و آیت الله ها و امام جمعه ها  تا وزرا و مقامات و اعضای کابینه روحانی، یاندهائی که هر یک بر بخشی از درآمدهای نفتی و معادن و جنگلها و بانکها و اسکله ها و فرودگاهها و بازار قاچاق ارز و کالا چنگ انداخته اند، اولویتشان  چیزی بجز پر کردن جیبهای خود و همدستان و همپالکیهای جناحشان نیست. دزدی و چپاول و حقوقهای صدها میلیونی و “حیف و میل بیت المال” در ایران استثنا نیست، زیر ساخت اقتصادی جمهوری اسلامی است!

انترناسیونال ۶۰۹

یادداشتهای هفته

حمید تقوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *