تجمع بزرگ کارگران کشت و صنعت میان آب و ادامه پیگیری مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه

– روز چهارشنبه ۲۹ دی کارگران کشت و صنعت میان آب در شوش در اعتراض به وضعیت قراردادهای کاری و سطح نازل دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند و مقابل اداره کار تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی یکی از مسئولین اداره کار حضور یافت و کارگران با شعار دروغگو، دروغگو فریاد اعتراضشان را به خلف وعده های داده شده ابراز کردند. بدنبال این تجمع کارگران در سطح شهر راهپیمایی کردند و شعار “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد” را در فضای شهر طنین انداز کردند. بدین ترتیب بار دیگر شهر شوش به صحنه اعتراضات کارگران تبدیل شد.  به گفته کارگران این شرکت ۵ سال است که با آنها قراردادهای ساعتی بدون پرداخت مزایا منعقد کرده است. این کارگران به قراردادهای برده وار کاری و نداشتن امنیت شغلی اعتراض دارند.

– کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر مطالبات اجرا نشده خود هستند. این کارگران با مبارزات درخشانی که داشتند موفق به خلع ید از اسد بیگی سردسته باند چپاولگر حاکم در این شرکت، به روز کردن پرداخت حقوقها و بازگشت به کار شماری از همکاران اخراجی و قراردادی شدن وضع استخدامی شماری از کارگران فصلی شدند. یک موفقیت دیگر آنها کنار رفتن قطعی واگذاری این شرکت به  صندوق ورشکسته شستا است که بعد از گذشت سه ماه واگذاری آزمایشی شرکت به هفت طرح و سفر هیات اعزامی دولت به هفت تپه و حضور اعتراضی کارگران، لغو این طرح قطعیت یافت. کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به تصمیم گیری جمعی و شورایی خود و مبارازت متحدانه شان این دستاوردها را کسب کرده اند. اکنون کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر مطالبات باقی مانده خود هستند. خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه در حال حاضر عبارتند از:

“بازگشت به کار کارگر اخراجی اسماعیل بخشی ، استخدام کارگران فصلی، اجرای کامل طرح طبقه بندی و پرداخت کامل مطالبات عرفی و قانونی، برداشتن سه نوع قانون مختلف در پرداخت و قرارداد و رفع تفرقه در میان کارگران، برکنار کردن مدیران فاسد باقیمانده از باند مافیایی اسدبیگی، همسانسازی سطح دستمزد بین تمام طرح های هفت طرح (در هفت تپه که قدیمی ترین مرکز نیشکر است کمتر از باقی  طرح ها مزد پرداخت میشود).

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *