فاسد کیست؟

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد و با توجه به مفاسدی که در پی خواهد داشت، زنان می‌توانند مسابقات را از طریق تلویزیون تماشا کنند.”

مکارم شیرازی

این گونه اظهارات از جانب فسیلهای اسلامی تازه نیست. آنچه تازه است تعرض گسترده زنان برای ورود به استادیومها است که یک بروز برجسته آن اعتراضات و طرح جهانی این مساله بوسیله جوانان کمونیست و زنان و مردان آزادیخواه در استکهلم به بهانه بازی تیم ملی فوتبال ایران و سوئد بود. بدنبال این بازی که به یک افشاگری و رسوائی وسیع برای جمهوری اسلامی تبدیل شد بعضی مقامات حکومتی ناگزیر شدند از امکان حضور زنان در بعضی رشته های ورزشی سخن بگویند و جناح اصولگرا نیز وظیفه خود دید که حتی در برابر همین اظهارت نیم بند بایستد و به همه یادآوری کند که زن ستیزی از خصوصیات ماهوی و بنیادی جمهوری اسلامی است. این اظهار نظر اخیر مکارم شیرازی که قبلا نیز بارها – از جمله در ضدیت با وزیر شدن زنان و لغو تفکیک جنسیتی در دانشگاهها و غیره- از سلب ابتدائی ترین حقوق زنان دفاع کرده است تنها نمونه دیگری از ابراز این نوع عقاید پوسیده و فوق ارتجاعی علیه زنان است. حکومتی که قوانین شرعی اش از صیغه تا ازدواج شرعی با دختران نه ساله، چیزی بجز برخورد به زنان بعنوان کالای جنسی و اسباب لذتجوئی مرد نیست، حضور زنان در ورزشگاهها را موجب فساد میداند!

 فاسد رژیم ضد زن حاکم است. فساد جداسازی جنسیتی و زنانه مردانه  کردن ورزش و تحصیل و جشنها و گردهمائی های مردم است. زنان و مردان آزاده ایران شکستن دیوار آپارتاید جنسی در دانشگاه و ورزشگاه و در همه جا را یک رکن مهم جارو کردن فساد جنسیتی جمهوری اسلامی میدانند. حضور زنان در ورزشگاهها نه تنها یک گام مهم در شکستن دیوار آپارتاید جنسی است، بلکه یک اقدام ضروری در جهت در هم پیچیدن بساط فساد مالی و اجتماعی و سیاسی ایست که جمهوری اسلامی نام دارد.   

 

انترناسیونال ۶۰۹

 

یادداشتهای هفته

 

حمید تقوایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *