مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین با شکوه برگزار شد

به فراخوان کانون نویسندگان ایران مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین این شاعر و فیلمساز رزمنده و آزادیخواه و عضو این کانون ساعت سه بعد از ظهر امروز نوزدهم دیماه علیرغم حضور وسیع نیروی انتظامی در محل  امامزاده عبداله در شهر ری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با شعارهای “درود بر آبتین مرگ بر ظالمین”، “آبتین زنده است راه او پاینده است”، “این شاعر آزاده، کابوس این بیداده” فریاد اعتراض خود را علیه حکومت جنایتکار اسلامی و رها کردن عامدانه بکتاش آبتین در کام بیماری مرگبار در درون زندان و قتل خاموش وی با صدای رسا فریاد زدند. جمعیت همچنین در این مراسم سرود «قفس را بسوزان، رها کن پرندگان را» از سرودهای مشهور دوره شاه را دسته جمعی سر داددند.

زندانیان سیاسی بند هشت اوین نیز روز قبل با شنیدن درگذشت بکتاش آبتین دست به تجمع در محوطه زندان زدند و شعار دادند: مرگ بر خامنه ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

امروز هشتگ #قتل_عمدی_آبتین در مدیای اجتماعی و در همه گروههای اعتراضی بخش های مختلف جامعه در تلگرام داغ است و مردم بخاطر کشتار جمعی کرونا توسط جانیان اسلامی دادخواهند.

بکتاش آبتین همراه با  رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی در زندان اوین به بیماری کرونا مبتلا شده بود. رضا خندان نیز در وضعیت جسمانی بدی قرار گرفت که فعلا به او مرخصی داده شده است. یک نگرانی کانون نویسندگان بازگرداندن رضا خندان به زندان بدون درمان بیماری اش و خطر جانی آن برای اوست.

کانون نویسندگان در بیانیه ای، پرونده‌سازی و قتل خاموش نویسندگان آزادی‌خواه را محکوم کرد و حکومت و وزارت اطلاعات و قوه قضاییه‌ آن را مسئول مستقیم مرگ بکتاش آبتین دانست. کانون نویسندگان در این بیانیه بر بسته شدن پرونده‌های قضایی، آزادی کامل، بی قید و شرط و فوری اعضای دربند خود و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی تاکید کرد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ دی۱۴۰۰،  ۹ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *