فراخوان کانون نویسندگان به شرکت در مراسم گرامیداشت یاد بکتاش آبتین – اعلام همبستگی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان

بنابر اطلاعیه کانون نویسندگان مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین شاعر و فیلمساز معترض و آزادیخواه، بدلیل فشار نیروهای امنیتی از دوشنبه ۲۰ دیماه به امروز یکشنبه ۱۹ دیماه  منتقل شده‌ است. کانون نویسندگان ایران ضمن فراخوانی به همه مردم برای شرکت در مراسم بکتاش آبتین در اطلاعیه خود چنین مینویسد: “با آن که خانواده زنده‌یاد بکتاش آبتین پیشتر اعلام کرده بود که مراسم خاکسپاری آن عزیز روز دوشنبه (۲۰ دی) برگزار خواهد شد، اکنون تحت فشار نیروهای امنیتی این تصمیم تغییر کرده و قرار است این مراسم امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) ساعت ۳ در امامزاده عبداله شهر ری برگزار شود. کانون نویسندگان ایران ضمن محکوم کردن فشار نیروهای امنیتی از شما مردم آزادی‌خواه می‌خواهد که در این مراسم شرکت کنید و خانواده‌ی داغدیده‌ی بکتاش آبتین را تنها نگذارید.”.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای ضمن اعلام تسلیت و همدردی  با خانواده بکتاش آبتین  به خانواده وی، به اعضای کانون نویسندگان ایران و زندانیان سیاسی به ویژه معلمان دربند و همه‌ مردم آزادیخواه ایران، حکومت را مسبب مرگ وی دانسته و بر تامین سلامت و امنیت سایر زندانیان به ویژه معلمان زندانی هشدار هشدار داده است. در بخشی از بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان چنین آمده است: “بکتاش آبتین در حالی قربانی سیاست‌های سرکوب و ارعاب شد که شورای هماهنگی بارها نسبت به در خطر بودن جان زندانیان از جمله زندانیان سیاسی و معلمان دربند به حاکمیت هشدار داده ‌بود اما حاکمیت بدون توجه به قوانین حقوق بشر عمل نموده، حقوق زندانیان را نادیده می‌گیرد و به زندانیان سیاسی و عقیدتی ظلم و ستم مضاعف تحمیل می‌کند. ما همواره به عنوان نماینده جمع کثیری از فرهنگیان ایران به این اعمال غیرانسانی اعتراض نموده خواهان توقف زندان تمام آزادی‌خواهان از جمله همرزمان بکتاش آبتین و معلمان دربند هستیم. “

در خاتمه شورای هماهنگی از همه مردم و معلمان خواسته است که با حضور در مراسم تشییع پیکر این فیلمساز و شاعر آزادیخواه با خانواده وی و کانون نویسندگان اعلام همبستگی کنند.

حزب کمونیست کارگری بار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده بکتاش آبتین و کانون نویسندگان ایران و همگان اعلام میدارد. حزب بر شرکت وسیع در مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین و ارج گذاشتن بر مبارزات او تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ دی۱۴۰۰،  ۸ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *