تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت،بازنشستگان فولاد در تهران و اهواز و اصفهان و بازنشستگان معدن سنگرود

– روز یکشنبه ۱۲ دیماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در رشت در اعتراض به وضع بد معیشتی خود مقابل اداره کل تامین اجتماعی این شهرستان تجمع کردند و پیگیر مطالباتشان شدند. در این حرکت اعتراضی بازنشستگان با شعار “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد” خواستار آزادی فوری او شدند. همسان سازی کامل حقوقها  و افزایش سطح آن به بالای خط فقر اعلام شده ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان برای همه وداشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان است.

– روز یکشنبه ۱۲ دیماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در تهران، اهواز و اصفهان برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان این صندوق در این سه شهر تجمع کردند. بازنشستگان فولاد هر یکشنبه تجمع میکنند. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای  خط فقر ۱۲ میلیونی و بازگرداندن متوسط ۲ میلیون تومان کسرشده در اجرای همسان سازی بازنشستگان فولاد، درمان رایگان و برقراری خدمات رفاهی مطابق تعهدات آیین نامه استخدامی فولاد و برداشته شدن هرگونه واسطه گر و درمان پولی  از جمله خواستهای اعلام شده این بازنشستگان در تجمعات اعتراضی شان بوده است. 

– روز یکشنبه ۱۲ دیماه بازنشستگان معدن سنگرود در اعتراض به‌عدم رسیدگی به وضعیت بازنشستگی خود مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. این بازنشستگان می‌گویند در حالیکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس سازمان تامین اجتماعی و ایمیدرو مکلف به پرداخت خسارت به آنان هستند، اما  تاکنون هیچ خسارتی به آن‌ها پرداخت نشده و همچنان بلاتکلیف هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ دی۱۴۰۰،  ۲ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *