تجمع بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز، معلمان خرید خدمتی مشهد و اعتصاب کارگران پتروشیمی دماوند

– صبح روز شنبه ۱۱ دی‌ماه شماری از کارگران بازنشسته شرکت مخابرات راه دور شیراز در اعتراض به اجرایی نشدن مصوبات استانداری فارس و عدم پرداخت مطالبات ایام اشتغال خود که از دهه ۸۰ بلاتکلیف مانده دست به تجمع اعتراضی زدند.

– روز شنبه ۱۱ دی معلمان خرید خدمات در مشهد با خواست رسمی شدن استخدام خود در مقابل  اداره  پرورش استان خراسان تجمع کردند. استخدام معلمان خرید خدمات و حق التدریسی یکی از مطالبات اعلام شده معلمان در قطعنامه ها و بیانیه های سراسری شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان بوده است.

– بنا بر خبر منتشر شده در کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت  بخشی ازکارگران پیمانی پتروشیمی دماوند واقع در جاده عسلویه به شیرینو از روز شنبه ۲۷ آذرماه با خواست برچیده شدن و حذف پیمانکار، به نشانه اعتراض از دریافت غذا خودداری کرده اند. این کارگران در واحدهای آتش نشانی و ایمنی و بهره برداری مجموعه آف سایت و فاز یک مشغول بکار هستند و علاوه بر خواست حذف شرکت های پیمانکاری خواهان انعقاد قرارداد مستقیم، یکسان سازی دستمزدها و برقراری طرح اقماری  ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت هستند. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با انتشار این خبر  بر لزوم اتحاد و همبستگی همه بخش های کارگری در نفت و پتروشیمی و نیروگاهها در پیگیری خواسته ها و مطالبات خود تاکید کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱دی ۱۴۰۰، ۱ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *